Beste mensen
Ik kan via outlook email ontvangen maar verzenden lukt niet. Betreft planet.nl
Helpppp a.u.b. !!!!
Beste mensen
Ik kan via outlook email ontvangen maar verzenden lukt niet. Betreft planet.nl
Helpppp a.u.b. !!!!
Hallo
Is dat opeens en lukte het eerder wel? Krijg je een foutmelding, zo ja welke?
Dat is al tijdje hoor, op mijn PC maar ook op laptop
Admin: afbeelding verborgen i.v.m. e-mailadres
Hallo
Die foutmelding verklaart een hoop:
Reactie van server: 550 5.7.1 Unable to relay without authentication.
Sinds 1 augustus kan er geen mail verzonden worden zonder authenticatie. M.a.w. je moet nu het emailadres en wachtwoord van het e-mailaccount invullen in de server-instellingen. Ook gebruik je nu een andere poort.
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 kiezen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
bron: Hoe stel ik e-mail in op laptop of PC | KPN.com
Foutnummer 550 betekent dat hier het KPN spamfilter jouw email tegenhoudt. Vul jouw profiel volledig in, stuur opnieuw een email (wat niet lukt), en een email naar abuse@kpn.com en vraag om het spamfilter aan te passen/bij te stellen.
Nee
Uit de inmiddels door Admin verwijderde afbeelding was duidelijk dat het een ander probleem betreft. Met privégegevens verwijderd stond daar het volgende:
Serverfout: 550
Reactie van server: 550 5.7.1 Unable to relay without authentication.
Server: 'smtp.kpnmail.nl'
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Nee
Topicstarter verstuurde zijn mail via poort 25 en zonder authenticatie naar smtp.kpnmail.nl en dat werkt sinds 1 augustus niet meer.
Dat geeft de foutmelding: 550 5.7.1 Unable to relay without authentication
De oplossing is dan de juiste server-instelling gebruiken, met authenticatie.
Dan zou het handiger zijn als men voor deze 2 gevallen elk een andere foutcode zou gebruiken.
Beste mensen
Wat doe ik verkeerd ?
Hallo
Dan moet je je aanmelden met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord als bij de inkomende server.
Vink de optie “server voor uitgaande email” aan en probeer het nog een keer.
Ik zou persoonlijk ook proberen (!!!!) om ook bij de inkomende server SSL te gebruiken en bij het wachtwoord een betere versleuteling kiezen.
Best mensen
Ik heb jullie instructies gevolgd , e.e.a. aangepast en nu werkt alles zoals het hoort.
HEEEEEUL ERRUG BEDANKT!!!
Graag gedaan
Mooi om te lezen dat het met hulp van mede-forummers allemaal is gelukt.
Zou ik hierop in mogen haken?
Ik heb hetzelfde probleem en alle stappen doorlopen, maar krijg daarna steeds de melding, in het rood:
‘Er is iets is misgegaan en uw accountinstellingen zijn niet opgeslagen in Outlook. Probeer het opnieuw.’
Als ik klik op opnieuw en alles weer opnieuw aanvink en invul krijg ik weer hetzelfde venster.
Iemand een idee?
Dit trucje wil ook nog wel eens helpen. Verwijder het account uit Outlook (bij een IMAP account) herstart jouw laptop. en maak het account weer aan. Dan is het mogelijk dat het deze keer wel lukt.
Bij 1 van mijn 2 mailadressen is dit super gelukt, helaas bij de andere: @kpnmail.nl, loopt Outlook steeds vast bij het opnieuw toevoegen.
Ben nu alweer twee uur aan het klooien, maar ik heb ook niet de snelste pc..
PC opnieuw opgestart en opnieuw geprobeerd, maar Outlook loopt steeds opnieuw vast.
Zijn er nog andere mogelijkheden om dit voor elkaar te krijgen?
dan heeft waarschijnlijk dit trucje 2x goed gewerkt.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.