Skip to main content

Ik krijg sinds een paar dagen een melding wanneer ik wil inloggen op mijn webmail. Heb al verschillende browsers beprobeerd, cache leeg gemaakt. Blijf dezelfde melding krijgen.

 

Welke melding krijg je te zien als je in wilt loggen op de webmail @Richard Hendrickx , kun je eens een screendump plaatsen?

Ik werk uitsluitend met de KPN webmail via Chrome en ondervind geen problemen.

 


Ik werk ook altijd met Chrome

 

Admin: e-mailadres verborgen i.v.m. privacy


Hmm, lastig.

Probeer eens met zelf invullen van het wachtwoord i.p.v. het automatisch invullen door de browser(s).

hmm, die gele '’buttons'’ heb ik ook niet bij inloggen met welke browser dan ook.

 


Ik zie ook nooit gele buttons via mijn Chrome-browser @Richard Hendrickx en @PeterG 


Die gele buttons zijn van Norton voor de wachtwoorden kluis. Het wachtwoord wordt niet automatisch ingevuld. Dat doe ik met de hand. Alleen de gebruikersnaam vul ik niet in, dat staat in de browser. Maar de melding is ook dat er een probleem is met de webmail. Er wordt niet verwezen naar de wijze van inloggen. Vreemd hé? Maar als ik een verkeerd ww invul dan krijg ik dezelfde melding blijkbaar. 


Schakel die wachtwoordenkluis eens uit voor de webmail @Richard Hendrickx , kijk dan eens wat er gebeurt.


Zal ik proberen maar weet niet of dat lukt. Wordt vervolgd, bedankt zover.


Zet die Norton eens uit.

Ik heb al die overbodige deurmat beveiligers eruit: AVG, Norton, F-secure (kpn veilig), e.d.

Hoe gaat het als je op je mobiel inlogt op de webmail (zonder overbodige beveiligers neem ik aan). http://webmail.kpnmail.nl .


Op mijn telefoon via browser kom ik er ook niet op maar ik kan mijn mail wel via outlook op telefoon binnen halen. Probleem is dat ik niets kan versturen vanaf mijn telefoon, iets met relaying wat niet wordt toegestaan. Ik heb alles uitgezet maar geen verbetering helaas.


Ik had zojuist deze inlogstoring van 15:11 tot 15:25. 

Ook het beheer van de mail via http://email.kpn.com was gedurende deze tijd niet mogelijk.


Op mijn telefoon via browser kom ik er ook niet op maar ik kan mijn mail wel via outlook op telefoon binnen halen. Probleem is dat ik niets kan versturen vanaf mijn telefoon, iets met relaying wat niet wordt toegestaan. Ik heb alles uitgezet maar geen verbetering helaas.

Sinds augustus vorig jaar verplicht KPN om bij het afhandelen c.q. verzenden van de mail verplicht authenticatie c.q. verificatie aan te vinken, dan moet het afhandelen van de mail wèl lukken @Richard Hendrickx 


Welkom op de community @Richard Hendrickx, dat is een gekke foutmelding die je daar krijgt. Heb je die nu nog steeds, of is de melding sinds het aanmaken van dit topic verholpen?


Beste Jasper, 

Ik heb de foutmelding nog steeds. Ook op een andere browser.

Ik heb het ww al een keer aangepast.

Het is dus helaas nog niet opgelost.


Dat is vreemd, dat had ik niet verwacht. Had je Norton ook al uitgeschakeld om te kijken of dat hielp? En heb je de cookies al eens verwijderd om zeker te weten dat daar niet nog dwarszit?


Hallo Jasper, 

Norton is uitgeschakeld en de cookies, cache etc is al meerdere keren leeg gemaakt.


Krijg je deze melding ook als je op de Webmail probeert in te loggen op een ander apparaat? Of gaat het daar wel goed? Ik probeer een rode draad te vinden, maar het enige rode wat we tot nu zien is die foutmelding die we kwijt willen.


ALLE kpn cookies al eens gewist? Inclusief api.kpn?

Daarna via nieuw venster de webmail geprobeerd?


Beste Peter,

 

Bedankt voor je reactie. Voor zover ik weet heb ik alles gewist. Waar zou ik api.kpn kunnen vinden en verwijderen?


Zou ook onder de cookies moeten staan.

Ik blijf de melding vreemd vinden. Er is momenteel geen storing bekend bij het webmail gebeuren.

Bovendien heb ik dan dié melding niet, maar iets als gebruikersnaam / wachtwoord niet bekend.

Maar eh, probeer het eens via 4G verbinding….. Laptop kan dan evt. eventjes via de Hotspot van je telefoon.


Ik denk dat ik erachter ben. De webmail probeer ik op mijn werklaptop te openen en ik denk dat de settings nogal “streng” zijn ingesteld. Zo krijg ik geen resultaten van google wanneer ik firefox als browser gebruik. Wel een melding dat het certificaat niet zou kloppen. In ieder geval, het ligt waarschijnlijk aan firewall c.q. virusscanner settings. Ik ga dit nog wat verder uitzoeken maar wat mij betreft kan dit topic gesloten worden. In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken!


Ik zie in uw schermafdruk dat u ook allerlei plugins geïnstalleerd heeft. Zoals Adblock Plus. Gebruikt u misschien ook een VPN-verbinding? Ik zou zeggen: schakel alles eens uit.


Hoi, @Nick83 . Welkom terug nog! 😃🌻