Skip to main content

Elke keer wanneer ik inlog met de browser op https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp krijg ik de volgende melding: “Fout    De opgegeven aanmeldgegevens voor de e-mailserver imap.kpnmail.nl lijken onjuist. Probeer deze aan te passen.” Wel kan ik gewoon in de mail komen en daarna afsluiten, het wachtwoord is correct. Bijzonder irritant. Iemand enig idee hoe je hier van af kunt komen?

Hallo @Schaak 

 

Probeer het even met een andere browser, als je daar geen melding krijgt dan lost het legen van de cache en verwijderen van de cookies (i.i.g. die van KPN) in je normale browser waarschijnlijk het probleem op.

Als je met een andere browser nog steeds die melding krijgt zal er iemand van KPN naar moeten kijken.


Doorgaans gebruik ik Firefox. Op uw advies heb ik zowel ingelogd met Google Chrome als met Microsoft Edge. Ik kan gewoon inloggen, de mailbox raadplegen, en weer uitloggen, echter de foutmelding blijft ook hier bestaan. Ik ben bang dat ik de KPN zal moeten raadplegen. Hartstikke bedankt voor uw advies, ik ben in elk geval weer wat wijzer.


Heb je een wachtwoord wat al vrij lang geleden is ingesteld?
Ik dacht dat de eisen daarvan ooit zijn aangescherpt, misschien dat die melding daardoor veroorzaakt wordt.

Wat je dan ook nog kan proberen is om je wachtwoord te wijzigen via https://email.kpn.com/, daar inloggen met je KPN ID en dan kan je het wachtwoord van je email account wijzigen.

 

Werkt dat ook niet vul dan alvast je forum profiel in (vermeld dan ook het email adres waar het om gaat) zodat een KPN medewerker er gelijk naar kan kijken als dit topic aan de beurt is, kan soms even duren.
Alle velden in je profiel waar privé achter staat zijn alleen door jou of KPN medewerkers te bekijken.

Je kan natuurlijk ook bellen met de klantenservice 0800-0402 (ma t/m vr 08:00 - 18:00 en za 08:00 - 17:00), op feestdagen gesloten.


Het probleem is verholpen. Het zat zo:

Ik gebruik twee verschillende mail adressen met identieke wachtwoorden. Naast het hoofdaccount is het  tweede account toegevoegd op de mail pagina, zodat ik beide adressen niet elke keer apart hoef te openen. Dat werkt al jaren zonder problemen. Onlangs heb ik beide wachtwoorden op advies gewijzigd, wederom volledig identiek. (Overigens complexe wachtwoorden, met 15 uiteenlopende karakters). Hierna kreeg ik de beschreven foutmelding, terwijl ik tegelijkertijd wel gewoon de beide accounts kon gebruiken.

Zojuist heb ik het tweede account van deze pagina verwijderd, en prompt verschijnt de melding niet meer. Beide accounts log ik nu apart in, zonder problemen. Weer wat geleerd. Hoewel het om identieke wachtwoorden gaat heeft een gelijktijdige wijziging hiervan dus consequenties als beschreven. Wellicht dat wanneer ik de tweede account nu opnieuw toevoeg aan de mailpagina het gewoon weer als vanouds functioneert.

Ik dank u zeer voor uw hulp en advies, het heeft mij zeer geholpen. Ik weet nu, indien er zich problemen voordoen, waar ik zoal terecht kan. Vriendelijke groet, Kees Schaak.


Fijn dat het is opgelost en bedankt voor de terugkoppeling, altijd handig voor iemand anders die tegen hetzelfde probleem aanloopt.


@Schaak Welkom op het forum. Fijn dat je een oplossing hebt weten te vinden en dat je tijd hebt genomen om deze te delen! Ik wens je een fijne dag en post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen doen!