Skip to main content

als ik een mail stuur naar mijn zus ………….@kpnmail.nl dan krijg ik elke keer de zelfde fout 

Reporting-MTA: dns;cpsmtpb-ews10.kpnxchange.com
Received-From-MTA: dns;cpsps-ews26.kpnxchange.com
Arrival-Date: Wed, 21 Jul 2021 09:05:01 +0200

Final-Recipient: rfc822;hcremer@hetnel.nl
Action: failed
Status: 5.4.0

maar de mail komt wel aan

waar staat dit foute e-mail adres ?

Hi @Rnot! Wat vervelend dat dit probleem nog speelt: ik zie dat je er 3 maanden geleden ook een topic over geopend hebt:
 

Heb je de tip die @Willy22 je gaf ook uitgetest? 
Vanuit welk e-mailprogramma verstuur je de e-mail? Krijg je deze foutmelding ook als je de mail verstuurd vanuit de KPN Webmail? Ik ga er vanuit dat het e-mailadres van je zus een opgeslagen contact is: als je het contact verwijderd en opnieuw toevoegt en dan een e-mail stuurt?

Ik denk graag met je mee, maar ik ben ook heel eerlijk: ik ben niet zo thuis in de foutmeldingen en foutcodes van e-mail: samen komen we er vast wel uit. Ik wil niet dat je over 3 maanden weer aan de bel moet trekken. Misschien dat @Raymondt ook mee kan denken? :fingers_crossed_tone4:

 


Het maakt niet vanaf welk account ik het verstuur dus ik denk dat de fout bij de webmail van mijn zus zit


Hoi @Rnot ,

Als ik dit zo zie dan is er eigenlijk maar 1 mogelijkheid: je zus heeft ingesteld (middels een filter of automatisch doorsturen) dat alle mail die zij ontvangt doorgestuurd moet worden naar dit foutieve adres. Je zus zal dus even in haar webmail in moeten loggen, en even bij de mailfilters moeten kijken, en de instellingen voor het automatisch doorsturen.


Klopt het echt dat die mail naar hcremer@hetnel verstuurd wordt of is dat een tikfoutje?


Nee het email adres is echt hcremer@hetnel.nl daarom geeft hij de foutmelding in het verleden voor kpnmail hadden ze hcremer@hetnet.nl


Maar 

Nee het email adres is echt hcremer@hetnel.nl daarom geeft hij de foutmelding in het verleden voor kpnmail hadden ze hcremer@hetnet.nl

Maar er bestaat helemaal geen mailserver voor het domein @hetnel.nl en dus neem ik echt aan dat dit een tikfoutje betreft.


@wjb de zus van @Rnot heeft dus een forward of mailfilter ingesteld staan naar dat foutieve adres, dus in dat specifieke filter is er een tikfout gemaakt.


alle meedenkers bedankt ik heb het gevonden, het was toch bij mij zus een automatische doorstuur functie die ingeschakeld stond naar hcremer@hetnel.nl

hoe dat gebeurd is mij een raadsel

nogmaals allemaal bedankt gr Rob