Skip to main content

Als ik mail na **********, krijg ik onderstaande foutmelding.

<***********> failed: host mx1.bit.nl (213.136.12.237) said: 550  User wishes to be unknown to you. You are on spam.dnsbl.sorbs.net (Spam  Received See: http://www.sorbs.net/lookup.shtml?195.121.94.184) (in reply to  RCPT command)


Antwoord van de ontvanger,

De mail server van George Nadort ( kpnmail.nl / planet.nl ) staat op een spamlijst. 

Inkomende mail gaat via een spam filter via bit.nl en die filter daar ziet de verzender op de spamlijst staan en laat de mail niet door.

 

Dat is helaas in dit geval een extern probleem wat KPN moet oplossen om van die spamlijst af te komen met hun e-mail servers. ( zullen ze vast aan werken, maar dat duurt vaak een tijdje om van dat soort spam lijsten af te komen )

Kunnen jullie je zelf van de spam lijst afhalen.

Vriendelijke groeten

George Nadort 

 

*Admin* gegevens verplaatst in verband met privacy

Hoi @GeorgeNadort ,

Ik zie dat hier inderdaad een vervelend probleem ontstaan is. Ik ga direct even uitzoeken wat er precies aan de hand is, en of ik het zo snel mogelijk op kan lossen. Je hoort van me als ik hier meer over weet.


@GeorgeNadort sneller dan verwacht, maar het ip-adres is inmiddels verwijderd van de SORBS spamlijst. Het kan echter zijn dat de ontvangers niet altijd de lijst real-time raadplegen, maar soms iets achterlopen het updaten van de lijst op hun systemen. Daarom zou het dus nog kunnen zijn dat het nog iets langer duurt voor de problemen helemaal verdwenen zijn, maar als het goed is zou sowieso de komende dagen alles weer moeten gaan werken.