Skip to main content

Probleem met verzenden mail vanaf iPad.

Ik heb van mijn vorige provider Online alleen nog een e-mail only abonnement. Sinds kort kan ik met het mailprogramma van mijn IPad geen mail meer verzenden. Ontvangen werkt wel en de webmail van Online werkt ook. De foutmelding is: “de verbinding met de uitgaande server SMTP.online.nl is mislukt. De helpdesk van Apple heeft mij IPad overgenomen en kan niet vinden waaraan het ligt. Van Online heb ik de instellingen toegestuurd gekregen zoals die zouden moeten zijn en die zijn correct. Is er een oplossing voor dit probleem?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hi @Gon1948, welkom op het forum!

Als je email wil verzenden met de smtp server van online, kan dat alleen als je ook verbonden bent met een internetverbinding van online en dat is nu niet het geval.

Zou je bij de uitgaande server eens smtp.kpnmail.nl in willen vullen? En poort 587? Ik hoor graag of het dan wel lukt!


Ik krijg dan de melding: ondersteunt geen wachtwoordcontrole en ik krijg dat wachtwoord niet weg. Er staat een blauw vinkje dat ik niet kan weghalen.


Zou je mij een screenshot(PrintScreen) kunnen sturen van het scherm met je instellingen? Dan kan ik met je meekijken!


Kunt u me uitleggen hoe ik dat moet doen?

Ik zie nergens een optie om een bijlage toe te voegen.

Ik heb de betreffende foto’s in mijn bestanden opgeslagen.

 

 


Je ziet boven het typeveldje een aantal icoontjes staan, met de paperclip kun je een bestand toevoegen:relaxed:


Ik zie geen paperclip, dat vierde icoontje van links lijkt erop, maar is  een link invoegen. 😩


Ik zie geen paperclip, dat vierde icoontje van links lijkt erop, maar is  een link invoegen. 😩

Ja... en daarnaast een zwart vierkantje met 2 witte bergen…

... die moet je hebben.


ik... neem tenminste aan dat het 2 bergen voor moeten stellen.… :thinking:


Als je email wil verzenden met de smtp server van online, kan dat alleen als je ook verbonden bent met een internetverbinding van online...

Dat was vroeger. Toen hadden we nog een vaste pc aan een draadje, die stond thuis en bleef daar ook gewoon altijd. Mail versturen deden we naar de smtp server van onze eigen provider, en daarbij werd geen gebruik gemaakt van gebruikersnaam en wachtwoord.

Tegenwoordig doen we mail versturen en ontvangen vanaf onze mobiel en laptop. Die is 's morgens als we uit bed stappen verbonden met onze eigen thuisaansluiting van KPN. Op het werk is die verbonden met internet van T-Mobile. Op de sportschool verbonden met internet van Ziggo en 's avonds bij vrienden verbonden met internet van Tele2. En bij al die verschillende providers moet mail versturen gewoon lukken, zonder instellingen te wijzigen.

Om dat mogenlijk te maken, stellen we tegenwoordig de smtp server in met gebruikersnaam en wachtwoord.


Maar als ik ff snel Google, dan stuit ik op dit:

Ja, dat gaat idd niet lukken. Die smtp over poort 25, dat is dus nog zoals we het vroeger deden. En dat werkt dus alleen als je verbonden bent via een aansluiting van online. Zo te zien is Online blijven hangen in 1995 :expressionless:

 


Hierbij stuur ik de printscreens

 


Bij de 2de screenprint moet je gewoon "wachtwoord" kiezen. Wat betreft de eerste afbeelding: waarschijnlijk staat het poort nummer op 25. Dat moet zijn 587. (maar zo te zien heb je dat al goed staan) En TLS of SSL ingeschakeld.


Maar als ik ff snel Google, dan stuit ik op dit:

Ja, dat gaat idd niet lukken. Die smtp over poort 25, dat is dus nog zoals we het vroeger deden. En dat werkt dus alleen als je verbonden bent via een aansluiting van online. Zo te zien is Online blijven hangen in 1995 :expressionless:

 

Nou nou Nick, niet overdrijven :wink: , KPN “doet” het ook pas sinds 2015 authenticated.

https://forum.kpn.com/e-mail-10/overal-mail-versturen-nu-mogelijk-authenticated-smtp-server-actief-348101


Ik heb poort 587 en SSL staat ingeschakeld.

Ik denk dat dit niet op te lossen is.

Inmiddels heb ik de tip gekregen Outlook te installeren en hiermee kan ik verzenden!

Dank jullie voor het meedenken. 🤗


@Gon1948 top dat het nu via Outlook wel lukt:smiley: Het kan zijn dat het met je vorige mailprogramma niet lukte, omdat het daarbij inderdaad niet mogelijk was om zonder wachtwoord te werken. Het is best ‘ouderwets’ van Online dat de smtp server niet authenticated is, en voor onze server heb je geen gebruikersnaam en wachtwoord omdat je geen gebruik maakt van een KPN mailadres. Daar zit je een beetje klem dus:wink: Heel fijn dat je het nu via een andere weg alsnog voor elkaar hebt!

Wat betreft het paperclipje; ik heb die wel, kan zijn dat ik meer opties heb omdat ik een moderator ben, excuus voor de verkeerde instructie:sweat_smile: