Skip to main content

Ik ontvang steeds de onderstaande melding terwijl gewoon gericht is aan @kpnplanet.nl

 

This is the mail system at host ewsoutbound.kpnmail.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.

<> failed: host mx.kpnmail.nl (195.121.65.158)

 said: 554 5.7.1 recipient '*****@kpnplanet.nl' not known (in reply  to RCPT command

 

Mail wordt maar niet verstuurd en ontvang steeds dat hij niet af te leveren is.

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

Hallo @DMA-707 

 

Die melding geeft aan dat het e-mailadres niet bestaat, dus neem op een andere manier contact op met de ontvanger om na te vragen of dat e-mailadres (nog) wel klopt.


Beste GeSp

Het is gewoon een werkend emailadres voor zeker 22 jaar. Ik kan wel een mail sturen aan dit adres alleen via de email van mijn schoonvader, ineens niet meer. Dit probeer ik nu voor hem op te lossen.


Kunt u inloggen op webmail van KPN met dit emailadres? 


Beste GeSp

Het is gewoon een werkend emailadres voor zeker 22 jaar. Ik kan wel een mail sturen aan dit adres alleen via de email van mijn schoonvader, ineens niet meer. Dit probeer ik nu voor hem op te lossen.

Jij en je schoonvader versturen die mail naar dat kpnplanet.nl e-mailadres beiden via een KPN e-mailadres?

Heb je ook geprobeerd om bij je schoonvader een mail naar dat e-mailadres te sturen waarbij je het ontvanger e-mailadres zelf ingetypt hebt?
Er zou een fout kunnen zitten in het reply of een opgeslagen e-mailadres.


@DMA-707

Dit is het emailadres van jouw schoonvader ? Kan hijzelf wel email versturen en ontvangen of werkt dat ook niet meer ? Lukt het wel om via de KPN webmail email te versturen ( zie het antwoord van @Nick83 ) ?

Sinds wanneer duikt deze foutmelding op ?

Is dit een "gratis” emailadres uit het grijze verleden ? Het is mogelijk dat de KPN bezig is dit soort emailadressen te verwijderen. Heeft jouw vader daar misschien een bericht van de KPN over gehad (in het recente verleden ) ?


Hoi @DMA-707, het e-mailadres wat je in je eerste bericht had staan hebben we verwijderd i.v.m. privacy. Het is belangrijk om dat soort gegevens nooit openbaar te delen. Je kunt ze op je profiel invullen als je het ergens neer wilt zetten.

Dat gezegd hebbende, ik heb dat e-mailadres even opgezocht. Het vermoeden van GeSp in zijn eerste reactie klopt: dat e-mailadres is niet (meer) in gebruik. Het kan zijn dat er een typefout in zat en dat het daardoor een vertekend beeld geeft, maar dit adres bestaat niet.

Als jouw schoonvader dat adres wel wil gebruiken kan hij kijken of hij 'm opnieuw kan aanmaken via MijnKPN. Als een e-mailadres wordt verwijderd blijft er eerst een paar maanden een reservering op staan, om te voorkomen dat het door anderen wordt aangemaakt. Die reservering staat er niet op, dat doet vermoeden dat dit adres al enkele maanden niet meer bestaat.


Reageer