Skip to main content
Vraag

Foutmelding 'Mail rejected' na sturen van een mail naar @kpn.nl-adres

• April 28, 2026
  • 8 reacties
  • 56 keer bekeken

Hallo,

ik moet een klant een mail sturen (naar eeen kpn.nl adres) maar krijg altijd deze foutmelding:

Diagnostic-Code: smtp; 550 5.7.1 Mail rejected

Het mail adres klopt, het is alleen maar tekst (geen bijlage) maar mijn mail wordt continu geweigerd - wat kan ik nu nog doen om de klant te kunnen bereiken?

Alvast bedankt,

Tina

8 reacties

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Moet het e-mailadres niet zijn ……....@kpnmail.nl, in plaats van kpn.nl?

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 28, 2026

@TinavdB 

Gebruik je nu HTML opmaak voor die email ? Stuur eens diezelfde tekst in “platte tekst” naar die persoon. Lukt het dan wel ?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 28, 2026

@Piet van der Vooren Het is idd een ...@kpnmail.nl en deze klopt wel in de email.

@WMG-N Ik gebruik geen html voor mijn emails, het is gewoon tekst.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@TinavdB heel vreemd. Ik zou deze melding vaak alleen verwachten als er een bijlage bijzit die niet wordt vertrouwd. Het gaat om een normale mail met tekst dus? Geen afbeelding of bijgevoegde bijlages? 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 30, 2026

@TinavdB 

Je gebruikt hopelijk geen VPN ? Want dat kan ook een hoop ellende opleveren.

Gebruik je soms Outlook van Microsoft ? Het kan zijn dat daar de fout zit. Met Outlook zit je in feite op de servers van Microsoft te werken. Dan gebeurt iets “ongebruikelijks” op die servers.

Probeer eens om deze persoon een email te sturen vanuit de KPN webmail (met de gebruikersnaam en wachtwoord van jouw huidig KPN account) ( https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp ). Dan zit je direct op de servers van de KPN te werken zonder tussenkomst van Microsoft. Gewoon de tekst naar het nieuwe bericht kopiëren.

Als dat dan wel lukt zou ik direct alle wachtwoorden veranderen inclusief dat van het KPN ID. en kijk of er “vreemde dingen” in de KPN webmail veranderd zijn (berichtregels, forwards, etc.) die je niet herkend.

Als laatste kun je nog een email naar abuse@kpn.com te sturen met de originele email als bijlage. Misschien hebben zij een beter idee wat er aan de hand is ?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 30, 2026

@Remco van KPN Het is idd maar een email met tekst, zonder iets erbij. Ik verstuur hem wel via Roundcube naar een kpnmail.com adres, dus misschien wordt hij als spam gezien. Maar omdat ik een webwinkel heb is het natuurlijk vervelend als ik klanten met een kpn email adres niet kan bereiken of de bevestiging van hun bestelling niet wordt ontvangen. Daarom ben ik op zoek naar een oplossing voor dit probleem. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 30, 2026

@WMG-N Dank voor je reactie. Ik gebruik geen vpn en ook geen outlook, maar ik verstuur emails via roundcube naar kpnmail.com adressen en deze worden gewoon geweigeerd. 

Ik heb een webwinkel en de klant in dit geval heeft geen bevestiging van zijn bestelling ontvangen en geen enkele bericht (ook geen direct antwoord op zijn email) ging door naar hem. In dit geval hebben wij het via instagram kunnen oplossen maar voor in de toekomst moet ik toch een oplossing vinden, anders kan ik klanten met een kpnmail.com adres gewoon niet bereiken via email. 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 30, 2026

@TinavdB 

Dan zou ik toch een email naar abuse@kpn.com sturen met de de originele email als bijlage. Misschien weten zij beter wat er hier aan de hand is.

Bij RoundCube kun je dezelfde tips toepassen (zie hierboven).