Skip to main content
Antwoord

Foutmelding na het versturen van een mail

• July 7, 2025
  • 15 reacties
  • 131 keer bekeken

ik krijg een foutmelding na het versturen van een mail en dan staat er achter mijn email adres van kpn planet:   emailadres@planet.nl.old

wat moet ik hiermee doen?

Beste antwoord door Shyrin van KPN

Heb je nu al in de accountinstellingen van Thunderbird gekeken ​@MEJvvvg ?

Klikken op het radertje en dan Accountinstellingen:

Daar controleren of je E-mailadres goed staat:

Inderdaad,  in accountinstellingen stond er .old achter….geen idee waarom en hoe en wat maar het is aangepast en ik ga er vanuit dat het nu is opgelost. Dank allen voor het meedenken.  

Fijn dat het opgelost is met de hulp vanuit onze community! 👍🏾

15 reacties

• July 7, 2025

Hallo ​@MEJvvvg 

Dat is bij gebruik van een mailprogramma?
In je mailinstellingen staat dat .old er niet achter bij het e-mailadres?

Wat is de volledige melding (persoonlijke gegevens weghalen als die erin staan) en krijg je die als pop-up bij het verzenden of krijg je een mail terug met die foutmelding?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 7, 2025
Ik gebruik Thunderbird als email programmaDit kreeg ik terug na het versturen van een mail (deel van de tekst hieronder)This is the mail system at host ewsoutbound.kpnmail.nl.I'm sorry to have to inform you that your message could notbe delivered to one or more recipients. It's attached below.…. failed: host mx1.mail-scanner.eu (213.206.97.206) said: 550 Sender (planet.nl.old) has no A, AAAA, or MX DNS records. (in reply to RCPT command)

Mon, 07 Jul 2025 09:47:17 +0200 (CEST) Message-ID: ….@planet.nl.old> Date: Mon, 7 Jul 2025 09:47:17 +0200 MIME-Version: 1.0 User-Agent: Mozilla Thunderbird To: Content-Language: nl From: ...@planet.nl.old Subject: Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed Content-Transfer-Encoding: base64

• July 7, 2025

Dan zal je de (account)instellingen in Thunderbird moeten controleren, kan bijna niet anders dat daar bij het verzendende (jouw) e-mailadres .old achter staat.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 7, 2025

Lukt het wel via de KPN webmail? ​@MEJvvvg 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 7, 2025

Ik denk het wel, JanD.  Vermoed dat het idd aan Thunderbird ligt?

• July 7, 2025

Ik denk het wel, JanD.  Vermoed dat het idd aan Thunderbird ligt?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 7, 2025

Als ik deze onderstaande melding zie,  dan gebruik je niet de juiste mailservers in je mailprogramma.

It's attached below.…. failed: host mx1.mail-scanner.eu (213.206.97.206) said: 550 Sender (planet.nl.old) has no A, AAAA, or MX DNS records. (in reply to RCPT command)

Dit zijn de juiste instellingen:

IMAP-instellingen

Inkomende server: imap.kpnmail.nl (SSL aanvinken en poort 993 invullen)

Gebruikersnaam: KPN e-mailadres

Wachtwoord: KPN wachtwoord

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl (TLS aanvinken en poort 587 invullen)

POP-instellingen

Inkomende server: pop.kpnmail.nl (SSL aanvinken en poort 995 invullen)

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl (TLS aanvinken en poort 587 invullen)

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 7, 2025

Inderdaad,  in accountinstellingen stond er .old achter….geen idee waarom en hoe en wat maar het is aangepast en ik ga er vanuit dat het nu is opgelost. Dank allen voor het meedenken.  

• July 8, 2025

En wederom wordt een juist antwoord door een mod overruled door een fout antwoord te kiezen, het heeft niets met de ingevulde mailservers te maken want dan had je nooit antwoord van een server gehad met de foutmelding erin.

Het ging hier om het verzender e-mailadres waar .old achter stond.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 8, 2025

True, maar ook de hostname van de mailserver klopt niet, en verwees naar planet, met eveneens een .old suffix. Maar het opnieuw instellen van de e-mailaccount met de genoemde instellingen is dan eigenlijk de goede oplossing.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

En wederom wordt een juist antwoord door een mod overruled door een fout antwoord te kiezen, het heeft niets met de ingevulde mailservers te maken want dan had je nooit antwoord van een server gehad met de foutmelding erin.

Het ging hier om het verzender e-mailadres waar .old achter stond.

Dank voor je oplettendheid ​@GeSp. Je hebt helemaal gelijk dat het niet aan de mailservers lag, maar aan het afzenderadres met .old. Fijn dat je dat nog toelicht.

Voor de goede orde: het gekozen antwoord in dit topic is niet door een moderator aangeduid als ‘beste antwoord’, maar door de topicstarter zelf.

We waarderen jouw kennis en betrokkenheid enorm. Het woordje “wederom” laat merken dat er frustratie speelt: dat vind ik oprecht jammer. We willen graag dat iedereen zich hier gehoord voelt. Als er iets speelt of je ergens mee zit, dan sta ik daar altijd voor open. Stuur me gerust een bericht, dan praten we erover.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • Antwoord
  • July 8, 2025

Fijn dat het opgelost is met de hulp vanuit onze community! 👍🏾

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 8, 2025

Excuus allemaal, voor mij was het een helder antwoord waar ik direct iets van snap en iets aan kon doen. De theorie erachter gaat mijn kennis te boven maar zal ongetwijfeld correct zijn. Vandaar dat ik die aantik voor “beste” antwoord.  Mochten jullie allemaal er anders over denken kan het aangepast worden?

Nogmaals dank allen voor het meedenken.  Ik heb geen idee waarom er uiteindelijk .old achter is komen te staan, dat zal ik maar voor een gegeven aannemen.  Ik heb het dus in de instelling weggehaald en het lijkt zo opgelost.  Dank!  

• July 8, 2025

True, maar ook de hostname van de mailserver klopt niet, en verwees naar planet, met eveneens een .old suffix. Maar het opnieuw instellen van de e-mailaccount met de genoemde instellingen is dan eigenlijk de goede oplossing.

En hoe zou die mail dan verstuurd moeten zijn als er .old achter de servernaam staat, dan zou je de mail helemaal niet kunnen versturen omdat die server helemaal niet bestaat en zou je zeker geen bounce van ewsoutbound.kpnmail.nl kunnen krijgen.

Je ziet in die melding ook dit staan From: ...@planet.nl.old en dat heeft dus alleen te maken met het verzender e-mailadres.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 9, 2025

Ja, je hebt gelijk.