Skip to main content
Beantwoord

Foutmelding 'sending domain doesn't meet required authentication' bij mail verzenden

• June 21, 2025
  • 8 reacties
  • 123 keer bekeken

Bij uitgaande mail krijg ik de melding: “550 5.7.515 Access  denied, sending domain HETNET.NL doesn't meet the required authentication  level.”

Wat moet ik doen?

Beste antwoord door Anonymous

Hallo ​@FRH II 

Is dat via webmail of een mailprogramma?

Indien het laatste, gebruik je wel de juiste instellingen, je moet tegenwoordig ook voor uitgaande mail authenticatie instellen, zie deze pagina: https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc

8 reacties

• Antwoord
  • June 21, 2025

Hallo ​@FRH II 

Is dat via webmail of een mailprogramma?

Indien het laatste, gebruik je wel de juiste instellingen, je moet tegenwoordig ook voor uitgaande mail authenticatie instellen, zie deze pagina: https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 21, 2025

Ik gebruik Outlook 365 en krijg na poging de melding: De server ondersteunt de door u opgegeven versleuteling voor de verbinding niet. Gebruik een andere versleutelingsmethode. Neem voor assistentie contact op met de beheerder van uw e-mailserver of uw internetprovider (ISP).

• June 21, 2025

Ik gebruik Outlook 365 en krijg na poging de melding: De server ondersteunt de door u opgegeven versleuteling voor de verbinding niet. Gebruik een andere versleutelingsmethode. Neem voor assistentie contact op met de beheerder van uw e-mailserver of uw internetprovider (ISP).

Welke instellingen gebruik je, kan je daar afbeeldingen (persoonlijke gegevens even wegpoetsen) van plaatsen?

Krijg je die melding direct bij verzenden of als mail van de ontvangende mailserver?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 21, 2025

Uitgaande mail:

Server: smtp.kpnmail.nl

Poort: 587

Versleutelingsmethode: SSL/TLS

Klik ik dan op Volgende, dan verschijnt de tekst: Er is iets misgegaan en uw instellingen zijn niet opgeslagen in Outlook.

• June 21, 2025

Uitgaande mail:

Server: smtp.kpnmail.nl

Poort: 587

Versleutelingsmethode: SSL/TLS

Klik ik dan op Volgende, dan verschijnt de tekst: Er is iets misgegaan en uw instellingen zijn niet opgeslagen in Outlook.

In outlook moet je bij de uitgaande mailserver STARTTLS kiezen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 21, 2025

Na keuze voor STARTTLS krijg ik (ook na herhaalde pogingen) telkens de tekst: Er is iets misgegaan en uw instellingen zijn niet opgeslagen in Outlook.

• June 21, 2025

Dit ook zo ingesteld?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 21, 2025

Alles lijkt nu weer normaal te functioneren. Een verzonden testmail is niet geblokkeerd.

Heel veel dank voor de gegeven adviezen. Zonder deze hulp was ik er niet uitgekomen, omdat ik van de uitleg van Microsoft werkelijk niets begreep.

Nogmaals heel veel dank voor alle hulp!