Skip to main content

Ik kom er niet meer uit. Sinds een tijdje krijg ik iedere keer de foutmelding:

Serveridentiteit niet geverifieerd De identiteit van ‘pop.kpnmail.nl’ kan niet worden geverifieerd.

Daaronder de 2 knoppen Details en Annuleer.

Wanneer ik de knop Details indruk krijg ik de melding:

IMAP.kpnmail.nl

verstrekt door Sectigo RSA…

Niet vertrouwd

Verloopt 19-04-2025, 01:59:59

Meer details. ( Als ik hier op druk dan krijg ik een certifaacaat te zien.

 

Elke keer als ik mijn KPN mail op de Iphone open dan wordt ik met deze mededelingen geconfronteerd. Wie kan mij hiermee helpen om dit naar de toekomst toe te verhelpen.

In mmijn mailprogramma (MAC) staat achter mijn KPN account een driehoekje en als ik daar opdruk krijg ik de melding

Onlinestatus

Verbindingen met de host ‘imap.kpnmail.nl’ via de standaardpoorten zijn mislukt.

Daaronder de knoppen Probeer opnieuw en Annuleer.

POP server gebruik ik niet en de poort voor de IMAP server  is 993

Kunt u een schermafdruk plaatsen van de instellingen? 


Op verzoek vermeld ik hierbij de instelling van KPN mail

 

Admin: e-mailadres verborgen in afbeelding i.v.m. privacy


Het lijkt op eerste gezicht goed te staan. Voor uitgaande mail zou SSL poort 587 ingesteld moeten zijn, maar ga ervan uit dat dat ook goed staat.

Je maakt toevallig niet gebruik van een VPN op je iPhone of ergens anders ?

Je zou het mail account eens helemaal kunnen verwijderen op de iPhone, en dan opnieuw beginnen, via de stappen van KPN, en kijken of het dan wel werkt ? https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#!/topic/e-mail/handmatig-instellen/device/apple


Hoi Gino,

Dank je voor je bericht. Ik heb mijn mail account al diverse malen verwijdert en weer geïnstalleerd, echter de problemen blijven aanhouden.

Ik maak géén gebruik van VPN op mijn Iphone.


Ik zie van een andere thread, dat een KPN monteur dit aanraadt:
 

“het makkelijkste is om een onafhankelijk email adres aan te maken zoals gmail, hotmail enz, dan ben je niet afhankelijk van de kpn servers.

als je dit evt heb aangemaakt,kan je evt de bestaande emails importeren in je nieuwe emailbox.

je kpnmail is je hoofd email adres, die verander je dan in een onafhankelijke.”

 

Dit vind ik beetje makkelijke oplossing om eerlijk te zijn, maar ik zie vaker threads betreft dit probleem hier op dit forum, en eigenlijk nooit een goed antwoord, dan herstarten van de iPhone, of opnieuw instellen… dus tsjah…. Ikzelf heb gekeken op mij Android, en daar staat SSL/TLS als beveilingstype. Denk niet dat je die keuze hebt op een iPhone.


Hoi Gino, ben je zeer erkentelijk voor de moeite die je hierin steekt. Maar ik betaal aan KPN ongeveer 130 Euro per maand (TV, Internet, abonnementsgeld en extra’s). Dan mag je op z’n minst toch wel verwachten dat de e-mail het gewoon goed moet doen. zonder foutmeldingen. Het lullige is dat je het probleem niet kan voorleggen bij de ‘ deskundigen’ van de KPN, maar dat andere KPN gebruikers misschien het probleem oplossen. Althans zo zie ik het. Laat er maar eens een deskundige van de KPN mij helpen met dit probleem. Vind het ook raar dat een KPN monteur aanraadt dat ik een onafhankelijk mailadres moet aanmaken, zodat ik niet afhankelijk ben van de KPN servers. 

Neemt niet weg dat ik je wel dankbaar ben voor de aangedragen suggesties. 


Vreemd dat je ineens deze melding krijgt, @Blacky-29. Wat ik vooral ook vreemd vind, is dat de melding gaat over POP, terwijl je IMAP hebt ingesteld. Heb je misschien nog een oud e-mailadres geïnstalleerd staan? Ik zou alle KPN e-mailadressen verwijderen en deze dan volledig nieuw installeren. Daarvoor kun je de onderstaande instellingen gebruiken:

IMAP-instellingen

Inkomende server: imap.kpnmail.nl (SSL aanvinken en poort 993 invullen)

Gebruikersnaam: KPN e-mailadres

Wachtwoord: KPN wachtwoord

 

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl (TLS aanvinken en poort 587 invullen)

Gebruikersnaam: KPN e-mailadres

Wachtwoord: KPN wachtwoord

Of je kunt gebruik maken van ons Toestelhulp


Hoi medelezers,

Vanmiddag al mijn mail accounts verwijderd, w.o. 2 KPN mailadressen, Hotmail en Gmail en wat verwijzingen en vervolgens, nadat mijn mail app, helemaal leeg was, alles opnieuw geïnstalleerd en het ziet er goed uit. Vooralsnog heb ik na een 1 uur nog geen melding ontvangen. Heeft me wel een hoop tijd gekost vind ik, maar ben blij dat het opgelost is. 

Denise en Gino, bedankt voor jullie inbreng. Scheelt weer wat frustratie. Bedankt


Fijn dat het zo opgelost is, @Blacky-29. :)


Reageer