Skip to main content

mijn man en ik krijgen allebei sinds vandaag, op onze telefoon de melding dat de identiteit van ‘pop3.telfort.nl’ kan niet worden geverifieerd. De chatmedewerker verwijst naar de kpnsite waarop de instructie staat van hoe je je mail kunt installeren op je telefoon, maar zo staat het exact in onze telefoon. Dus dat klopt niet meer. Nog meer klanten met dit probleem? We hebben 2 jaar terug dit probleem ook gehad en toen lag het aan telfort.

 

Ik heb vandaag ook dezelfde melding op mijn IPad. Zeer hinderlijke pop-up elke 3 seconden. Geen idee wat ik hieraan moet doen .

 


Beste mededeelnemers,

Ik heb op mijn iphone bij instellingen, mail, Telfort account gecontroleerd hoe de account gegevens ingesteld waren. Bij onderdeel Server inkomende post stond de Hostnaam op pop3.telfort.nl ingesteld. Ik heb dit gewijzigd in imap.telfort.nl sindsdien krijg ik de vervelende melding :’Serveridentiteit niet gecontroleerd’ niet meer en het lijkt er op dat iphone niet meer geblokkeerd wordt. Gaarne jullie bevindingen als het lukt.  


Welkom op ons forum, @Clarins en @Pcoumans! Ik kan me voorstellen dat het inderdaad behoorlijk hinderlijk is om regelmatig een pop-up te krijgen dat de server-identiteit niet geverifieerd kan worden. Mijn advies aan jullie zou zijn om net als @Joseph5169 gebruik te maken van de IMAP instellingen. Deze instellingen zijn als volgt:

  • Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
  • Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
  • Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
  • Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
  • Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
  • Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Beste Denise moderator,

Mijn oplossing was veel simpeler . Ik heb enkel naam inkomende server pop3.telfort.nl gewijzigd in imap.telfort.nl de overige instellingen gewoon laten staan. De telfort server blijkt gewoon nog te werken.

Succes