Skip to main content
Vraag

foutmelding wachtwoord bij email instellen

• February 9, 2026
  • 3 reacties
  • 7 keer bekeken

Ik wil een emailaccount op mijn Iphone 16e instellen. Wanneer ik het wachtwoord intoets krijg ik een melding dat mijn email of mijn wachtwoord verkeerd is. Ik kan echter met hetzelfde mailadres en wachtwoord wel bij de webmail inloggen. Wat is hier aan de hand? Ik heb het diverse keren geprobeerd en ik heb geen typfout gemaakt. Het mailadres is actief, want het werkt wel op mijn Ipad.

3 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Irrie. Welkom op de community! Wat vervelend dat het instellen van je mail niet lukt op je Apple iPhone 16e. Vaak zit dit niet in je e-mailadres zelf, maar in de manier waarop het account op het toestel wordt ingesteld (bijvoorbeeld het type account of de serverinstellingen). Daarom raad ik je aan om onze Toestelhulp te gebruiken. Daarin wordt stap voor stap uitgelegd hoe je je e-mail correct instelt op jouw iPhone. Als je de stappen precies volgt, weet je zeker dat alle instellingen goed staan.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 3, 2026

En soms hebben telefoons de nare eigenschap een spatie achter je gebruikersnaam te zetten, als je die overneemt van een suggestie. (Dus een suggestie die je telefoon laat zien zodra je het begin van je e-mailadres intikt.)

• Auteur
  • Topper
  • March 3, 2026

Inmiddels de helpdesk gebeld en probleem is opgelost.