Skip to main content

Het openen van een bijlage lukt niet, ik krijg een foutmelding dat bijlage 3 niet is gevonden in mail ‘<nummer>’.

Opvallend: Tot vandaag kon ik de bijlagen van deze afzender altijd openen via de kpn webmail. Deze bijlagen hebben in kpn webmail wel steeds de juiste naam (dus bijv. ‘Document.docx’ of ‘te verwerken.zip’). Via menukeuze ‘Alle bijlagen tonen’ zie ik vandaag dat dit winmail.dat-bestanden zijn. Via de mail op m’n mobiele telefoon zie ik deze inderdaad als winmail.dat en kan ik die bijlagen niet openen.

Hoe kan ik deze bijlagen weer geopend krijgen via mijn webmail?

Aangezien ik tot vandaag alle bijlagen van deze afzender wel kon openen via kpn webmail verwacht ik niet dat de oplossing bij de afzender gezocht moet worden. De afzender is namelijk al maanden lang bezig de bijlagen niet meer als winmail.dat naar mij (en sommige andere ontvangers) te versturen maar loopt tegen een muur van serviceproviders aan die naar elkaar wijzen.

Misschien eerst de bijlagen downloaden en daarna pas openen @pluto995 ?

 


Nope, bedankt voor je reactie, maar dan geeft webmail ook al gelijk die foutmelding.

Edit: initiële melding aangepast; er waren wel 3 bijlagen bij de mail 😌

O ja, nav andere melding over niet te lezen bijlagen heb ik de spam al geleegd en de prullenbak flink opgeschoond. Helaas zonder succes. 


Aanvulling bij initiële vraag:

Ongeacht hoeveel bijlagen bij de mail zitten, de foutmelding is steeds 

alleen het nummer van het mailbericht is anders, afh. welk bericht het betreft.


...

Aangezien ik tot vandaag alle bijlagen van deze afzender wel kon openen via kpn webmail verwacht ik niet dat de oplossing bij de afzender gezocht moet worden. De afzender is namelijk al maanden lang bezig de bijlagen niet meer als winmail.dat naar mij (en sommige andere ontvangers) te versturen maar loopt tegen een muur van serviceproviders aan die naar elkaar wijzen.

 

Meestal ligt de oorzaak toch bij de verzender, die heeft dan b.v. het verkeerde opmaak formaat ingesteld om mails te versturen en aangezien in dit geval er meer ontvangers last van hebben lijkt het mij dat het hier aan een instelling of het gebruikte mailprogramma van de verzender ligt.

In onderstaande afbeelding zie je welke instelling het zou kunnen zijn in Outlook, als die op RTF-indeling staat krijgen  gebruikers met mail programma’s die dat formaat niet ondersteunen de bijlage(s) als winmail.dat

 

Misschien kan de verzender eens proberen of het via een ander mail programma wel goed gaat of zijn huidige mailprogramma upgraden indien mogelijk.


Dit is inmiddels opgelost, ik ontvang de mails weer in opgemaakte tekst en kan de bijlagen openen en lezen. Als ik andere threads lees is hier toch een update van KPN (webmail) voor nodig geweest.