Skip to main content

hallo. ik heb een heel oud freeler email account, maar heb geen KPN abonnement of pakket meer. 

ik wil dit email account graag opheffen en verwijderen, omdat ik er nog steeds rare spam op krijg.

hoe doe ik dat? ik heb geen KPN ID…

groeten en bedankt

Hallo @mirjamnielsen , wacht s.v.p. de reactie van een moderator ( @Vikash ?) af.

Vul in het privédeel van je profiel s.v.p. je postcode/huisnummer in en eventueel je klantnummer als je dat nog weet (staat op de factuur) en de naam van het betreffende account.

Succes.

 

 


hallo. ik heb een heel oud freeler email account, maar heb geen KPN abonnement of pakket meer. 

ik wil dit email account graag opheffen en verwijderen, omdat ik er nog steeds rare spam op krijg.

hoe doe ik dat? ik heb geen KPN ID…

groeten en bedankt

Als je de account niet meer gebruikt, kan je hem toch ook ontkoppelen in je email lezer. Hier voor Outlook. 

https://support.microsoft.com/nl-nl/office/een-e-mailaccount-verwijderen-uit-outlook-1fa900ae-6dc8-468c-b754-10292f7ee47a


Hallo @mirjamnielsen , wacht s.v.p. de reactie van een moderator ( @Vikash ?) af.

Vul in het privédeel van je profiel s.v.p. je postcode/huisnummer in en eventueel je klantnummer als je dat nog weet (staat op de factuur) en de naam van het betreffende account.

Succes.

 

 

Bedankt voor je reactie. Ik heb het ingevuld. Hopelijk reageert er ook een moderator dan. ..


hallo. ik heb een heel oud freeler email account, maar heb geen KPN abonnement of pakket meer. 

ik wil dit email account graag opheffen en verwijderen, omdat ik er nog steeds rare spam op krijg.

hoe doe ik dat? ik heb geen KPN ID…

groeten en bedankt

Als je de account niet meer gebruikt, kan je hem toch ook ontkoppelen in je email lezer. Hier voor Outlook. 

https://support.microsoft.com/nl-nl/office/een-e-mailaccount-verwijderen-uit-outlook-1fa900ae-6dc8-468c-b754-10292f7ee47a

Daar heb je helemaal gelijk in.  Maar ik ben een beetje bang dat mijn account dan zonder dat ik het zie en weet zijn eigen leven lijdt en mensen het hacken en misbruiken. Ik krijg de afgelopen dagen namelijk berichten in mijn mailbox met 'delivery failure' alsof ik vanuit mn freeler account mails zou hebben uitgestuurd. ...dubieus. ...


hallo. ik heb een heel oud freeler email account, maar heb geen KPN abonnement of pakket meer. 

ik wil dit email account graag opheffen en verwijderen, omdat ik er nog steeds rare spam op krijg.

hoe doe ik dat? ik heb geen KPN ID…

groeten en bedankt

Als je de account niet meer gebruikt, kan je hem toch ook ontkoppelen in je email lezer. Hier voor Outlook. 

https://support.microsoft.com/nl-nl/office/een-e-mailaccount-verwijderen-uit-outlook-1fa900ae-6dc8-468c-b754-10292f7ee47a

Daar heb je helemaal gelijk in.  Maar ik ben een beetje bang dat mijn account dan zonder dat ik het zie en weet zijn eigen leven lijdt en mensen het hacken en misbruiken. Ik krijg de afgelopen dagen namelijk berichten in mijn mailbox met 'delivery failure' alsof ik vanuit mn freeler account mails zou hebben uitgestuurd. ...dubieus. ...

Lijkt mij stug, dan zouden ze dat dus vanuit de KPN server moeten versturen en zou de KPN website dus gehackd moeten zijn,. 

Dit zijn nu net die dingen waar KPN op let want dat zou een heel negatief imago geven, ook bij zakelijke klanten. 

Overigens kan iedereen dat email adres ergens inzetten of het nu wel ergens staat of niet. Net zo alsof ze een brief versturen alsof het van jou komt. 


​​​​​​1)) Freeler valt organisatorisch (voorlopig nog) onder Telfort en (nog) niet onder de KPN. Telfort wordt pas later dit jaar met de KPN samengevoegd. Daarom werd dat Freeler account niet “uit de lucht gehaald” toen het KPN (internet-)abonnement door jou werd beëindigd.

2)) Omdat Freeler (voorlopig nog) bij Telfort zit moet je bij Telfort inloggen en daar de gewenste veranderingen doorvoeren. Of daar deze vraag op het forum stellen.

3)) Ik heb ook weleens email gekregen die van mijzelf afkomstig zou moeten zijn. Niks aan de hand. Zit er in die "delivery failure” email een weblink ? Dat is pas (zeer) verdacht. Stuur - op dat Freeler adres - een email naar datzelfde Freeler adres. Komt die wel goed over ?

4)) Last van (veel) spam ?

https://forum.kpn.com/e-mail-10/spam-507452?postid=1062190#post1062190


Ik moet hier iets rechtzetten. Wie “email.kpn.com” bezoekt kan daar inloggen voor zowel KPN als voor Freeler. Er is (voorlopig nog) een duidelijk verschil tussen de manier van inloggen voor de KPN en voor Freeler. Daarom hebben beide “organisaties” (voorlopig nog) elk een eigen “ingang". Dat gaat waarschijnlijk later dit jaar ook veranderen ?

Omdat de Freeler “ingang” op een KPN webpagina staat, trek ik daaruit de conclusie dat Freeler toch onder de KPN valt en niet onder Telfort (zoals ik in mijn vorige antwoord beweerde). Daarom is dan het KPN forum toch de beste plaats voor @mirjamnielsen om haar vragen te stellen.


Hoi @mirjamnielsen. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat je jouw gegevens al hebt achter gelaten in het KPN Forum profiel. Ik heb zojuist een achterliggende afdeling gevraagd of het mogelijk is om dit e-mailadres te verwijderen. Zodra ik een antwoord heb op jouw vraag kom ik hier op terug.


Hoi @mirjamnielsen. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat je jouw gegevens al hebt achter gelaten in het KPN Forum profiel. Ik heb zojuist een achterliggende afdeling gevraagd of het mogelijk is om dit e-mailadres te verwijderen. Zodra ik een antwoord heb op jouw vraag kom ik hier op terug.

Het is gelukt. Het e-mail adres is inmiddels verwijderd.:relaxed:


bedankt voor jullie reacties en @moderator ook het verwijderen van de account. 

de afgelopen dagen komen er inderdaad geen berichten meer binnen en ook gelukkig niet die berg van vreemde spam/delivery failure berichten. dat is een goed teken dat het account inderdaad afgesloten lijkt. super!


@mirjamnielsen Graag gedaan!