Skip to main content
Het niet reageren of geen verstand van zaken hebben schijnt een issue te zijn.

Ik heb een paar keer gebeld waarom ik de melding krijg als ik wil webmailen op mijn Freeler account dat de site niet bereikbaar is.

Eerst mag ik steeds in de wacht staan omdat de dame iemand anders moet raadplegen en als het te moeilijk wordt dan maar de verbinding verbreekt.

En daarna een ander persoon die het ook niet begrijpt.

Freeler gebruik ik al sinds beging jaren 90 en nadat het werd overgenomen door KPN werd ik automatisch KPN klant.

Al die jaren heeft het webmailen gewekt inclusief de ontvangst via Microsoft Outlook.

En sinds een week alles eruit en niemand die een antwoord geeft.

KPN heeft dan wel een commercial hoe duurzaam zij wel niet zijn, maar service staat nog steeds niet in het vocabulair.



*Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van reactie in dit topic.

Hi Maarten, welkom op het forum.



Ik denk graag met je mee, dit moet wel op te lossen zijn als je e-mailadres nog actief is. Wat is er precies aan de hand? Je komt helemaal niet op de site? Zou je hier eventueel een screenshot willen plaatsen?



Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag ook het Freeler adres onder persoonlijke opmerkingen.
Profiel is bijgewerkt.

Email adres is al actief sinds begin jaren 90. KPN heeft indertijd deze provider overgenomen. What's new!

Tot eind 2011 ben ik KPN klant geweest en daarna overgestapt naar Telfort. Ook KPN. Sinds kort Ziggo.

Al die tijd kon ik mijn e-mails ontvangen via Microsoft Outlook en met gebruik van webmail.

Tot 25 september. Foutmelding in Outlook dat de server niet bereikt kon worden. Servernaam kan niet gevonden worden op het netwerk. Foutmelding 0x800408FC.

Ook via internet kon ik niet webmailen. Melding: deze site is niet bereikbaar. Het duurt te lang voordat webmail.xxx. nl reageert. Bekende time out melding.

Hierna heeft alles 1 dag wel gewerkt, maar daarna tot op heden is zowel via Outlook en via internet geen mail binnen te halen.

Ik kan nieuwe berichten alleen maar binnenhalen als ik naar Kpn.com ga. Is niet de bedoeling. Alle instanties, zakelijk en privé staan in mijn mappen.

Tot op heden ook nog steeds geen bericht van KPN ontvangen. Schandalig.

Mijn werkcomputer is een HP Probook met Windows 7 Pro 64 bit en Microsoft Office Pro 64 bit. De andere 2 laptops en desktop gebruik ik in privé.

Het lijkt mij, zelf oud-ondernemer, dat gebruikers van een KPN server op de hoogte worden gesteld als iets niet in orde is. Volgens mij wordt dat fatsoen genoemd.
Ik heb dit hier ook gecontroleerd, ik heb echter geen moeite met inloggen op Freeler. Log jij wel hier in? En gebruik je wel het juiste wachtwoord? Krijg je dan ook een foutmelding?



Nog even voor mijn duidelijkheid, jij bent niet meer klant bij ons wat internetproducten voor thuis betreft?
Om met het laatste te beginnen: nee, ik ben vanaf ongeveer 2012 geen KPN klant meer. Teveel problemen die niet werden opgelost dan wel waar de oplossing erg lang op zich liet wachten. En als ondernemer kon ik dat niet hebben.

Verder blijkt dat ik ook met de link die je hebt gegeven niet "binnen" kom.

Verder ben ik afgelopen dinsdag om 15.14 uur gebeld door een medewerker die mij nieuwe instellingen zou sturen naar mijn zakelijke mail adres, aangezien het blijkbaar zo is dat de Freeler server uit de lucht is gehaald zonder dat ik van te voren ben ingelicht. Dus als ik wil webmailen dan dit nog alleen via KPN.com.

Tot nu toe nog steeds geen e-mail ontvangen. En dat betekent ook geen mails via Microsoft Outlook.

Bij wie zit dan het probleem?

Als laatste: het wachtwoord voor mijn account is al zo oud als het adres. Ik geloof niet dat ik dat vergeten ben. Daarnaast zijn alle instellingen in Outlook hetzelfde.
Het probleem zit, gok ik, bij jou. Ik kom hier op verschillende apparaten wel in namelijk op Freeler. Zou je hier een screenshot willen plaatsen van wat je ziet? En zie je dat met meerdere webbrowsers?



Wat ik ook kan doen om het helemaal 100% te testen, is je wachtwoord resetten naar een standaard wachtwoord dat je daarna zelf weer kunt wijzigen. Dit om te controleren of ik ook daadwerkelijk met jouw e-mailadres kan inloggen. Hiervoor heb ik uiteraard wél je toestemming nodig.



Hoewel dit nu niet van toepassing is, hou er wel rekening mee dat het e-mailadres in de toekomst zonder waarschuwing uit de lucht kan worden gehaald. Je bent immers geen klant meer bij ons. Puur te waarschuwing.



Ik hoor graag van je.
Outlook bleek in de middag te werken. Alle gemiste mails kwamen in 1 keer binnen.

Toen de melding kwam dat KPN Telfort om zeep ging brengen ben ik overgestapt naar Ziggo. Dus tot die tijd ben ik Telfort klant geweest. Een welbekende dochter van KPN.

Sinds de overstap ontvang ik in Outlook een schermpje met de melding dat de server waar ik mee verbonden ben een beveiligingscertificaat gebruikt welke niet kan worden gecontroleerd. De principal-naam van het doel is onjuist. Met de vraag of ik de server wel of niet wil gebruiken.

Toen ik in de middag alle mails in 1 keer binnen kreeg, kwam dit scherm niet in beeld. Toen ik het een uur later etc. weer probeerde, kwam de melding steeds weer in beeld zoals het voorheen dus ook deed.

Dit scherm met de melding geldt alleen voor het freeler adres. De andere adressen laden normaal.

Tot nu toe zijn alle mails ontvangen. De ene keer trager en de andere keer normaal.

Nog steeds niet andere instellingen ontvangen van de persoon van KPN die mij gebeld heeft.



De laatste alinea is nogal intrigerend. Die bewaar ik maar.

Nog steeds niet andere instellingen ontvangen van de persoon van KPN die mij gebeld heeft.

Als ik het zo lees gok ik dat mijn collega onderstaand bedoelde, lijkt om een certificaat te gaan die niet up to date is. 

 

Je kunt de volgende stappen uitvoeren om dit op te lossen:

  • Zorg dat je e-mailprogramma is bijgewerkt naar de nieuwste versie
  • Stel het e-mailaccount opnieuw in (hierdoor worden de nieuwe certificaten opgehaald)
  • Als het nog niet werkt kun je hier het ‘root certificaat’ downloaden: http://crt.comodoca.com/USERTrustRSACertificationAuthority.crt. Open dit bestand na downloaden en kies voor “certificaat installeren”. Herstart vervolgens je e-mailprogramma.