Skip to main content

Ik probeer mijn freeler account toe te voegen aan Windows mail via de optie "Ander account - POP, IMAP”, maar krijg dan de optie “Er is geen info gevonden voor dit account”

Hoe nu verder?

Hallo @Rien uit Gouda ,

Je kunt het freeler e-mailadres ook gewoon toevoegen aan jouw bestaande account als een alias. Want per account kun je wel tien e-mailadressen gebruiken. 
 

Is dat wat? 


Bedankt voor je advies, maar ik weet nog niet of ik het goed snap.

 

Op de productpagina van MijnKPN staat:

U heeft recht op 6 email accounts.

Daar staat nu alleen een @hetnet account (dat ik nooit gebruik)

Bedoel je dat ik mijn freeler account als alias koppel aan het hetnet account en dan het hetnet account instel in Windows Mail?

Ik zie geen problemen voor de nieuwe mails die dan naar mijn freeler account gestuurd worden. Maar wat gebeurd er met alle mails die al in mijn freeler mailbox zitten?  Worden die dan ook mijn Windows mail binnengehaald?

 

 


Als je jouw e-mailadres toevoegt aan jouw hetnet-account, dan ontvang je daarop de toekomstige e-mails. de geschiedenis wordt niet meegenomen.   

En ja, je kunt dit account koppelen aan je mailprogramma. 

Je kunt natuurlijk ook meerdere accounts aanmaken. Dat is handig als je bv iemand uit jouw gezin een eigen account wil geven.  


In dat geval koppel ik liever mijn freeler account. Enig idee hoe dat moet?

 

Vroeger kon je een smtp en pop server instellen in Windows mail. Dat lijkt nu niet meer te kunnen.

 


Log met jouw KPN ID in op https://email.kpn.com en voeg jouw @freeler.nl emailadres als alias toe aan het emailaccount waar deze bij moet komen.

Vul hierbij het hele emailadres is, dus ook het @freeler.nl gedeelte.


Hoi @Rien uit Gouda, er zijn al een aantal suggesties gegeven zo te zien. Is het daarmee gelukt? Als het niet gelukt is, zou je dan kunnen vertellen wat er precies gebeurde? Dan kunnen we vanaf daar verder met je meedenken.


Het probleem is opgelost, maar niet door een alias in te stellen, maar gewoon zoals door kpn geadviseerd:

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc/e-mail-op-windows-10.htm

 

Vanaf zaterdag kreeg ik steeds de melding “account niet bekend”, maar gisteravond pakte hij hem “opeens”. Kortom, mijn freeler account is weer gekoppeld aan Windows mail.

 

Bedankt allemaal voor de suggesties!


Goed om te lezen dat het weer werkt Rien, die oplossing werkt ook goed inderdaad. Ik zag overigens dat je ook in een ander topic had gevraagd. Om het overzichtelijk te houden is het aan te raden om je vraag op 1 plek te stellen :slight_smile:  Mochten we nog iets voor je kunnen doen, dan weet je ons te vinden.