Skip to main content

Via een cursusleidster werd ik erop gewezen dat zij mails terugkreeg met foutboodschappen. In eerste aanleg dacht aan quota problemen; voor alle zekerheid ingelogd via webmail. Ik kreeg toen een menu voorgeschoteld om mijn voornaam en achternaam op te geven. Vreemd als KPN je hierover niet informeert, of heb ik iets gemist? 

Hi J, welkom hier. 

Ik denk graag mee, maar dan moet ik wel helder hebben wat er aan de hand is. :relaxed:

Wat voor melding krijgt die leidster precies te zien? En waar log jij in? Een link zou me goed op weg helpen. 

Zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag ook het Freeler adres invullen waar he om gaat. Dan kan ik ook meekijken. 

 


Hi @Alex_P 

Door dat vragen om voor/achternaam lijkt het erop dat TS voor het eerst inlogt in de Nieuwe Webmail :thinking: . Zou @jjrtoussaint  de vernieuwing van webmail afgelopen jaar helemaal gemist hebben?


Hi @Alex_P 

Door dat vragen om voor/achternaam lijkt het erop dat TS voor het eerst inlogt in de Nieuwe Webmail :thinking: . Zou @jjrtoussaint  de vernieuwing van webmail afgelopen jaar helemaal gemist hebben?

Zou goed kunnen, ik heb op basis van het bericht hierboven nog geen idee wat er aan de hand is. Ik laat me graag verrassen. :wink:


Er zijn ondertussen wel wat dingen duidelijker geworden; ik lees mijn mail via OUTLOOK, en kan daardoor inderdaad vernieuwingen hebben gemist, Dat wil zeggen de specifieke zaken die opvallen als je rechtstreeks gebruik maakt van webmail; dit los van het feit dat je natuurlijk wel op de hoogte zou moeten zijn van deze wijzigingen. Ik log alleen rechtstreeks in als er problemen zijn, zoals recentelijk bij het ontvangen van mail. De volgende foutboodschap: 

This is the mail system at host mailfilter03-out30.webhostingserver.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

<jjrtoussaint@freeler.nl> failed: freeler.nl:
    550 5.0.0 Mail rejected.

kreeg de verzender van de mails (2x) op 29/05/2020. Daarna verliep alles weer normaal. Ik kan niet controleren of er meer van dit soort situaties zijn geweest, de cursusleidster was zo vriendelijk om te reageren. De overige mail op die dagen kwam overigens ook gewoon binnen.

Er waren, zo te zien geen quota problemen, krijg je ook bericht van, ik ruim de meeste mails die van belang zijn op in lokale folders, de rest gaat naar verwijderde items en vervolgens weggegooid. Door het mailadres van de host lijkt mij toch dat er op het moment van verzenden iets mis was aan de kant van de afzender. Iets later op de zelfde dag in kwestie kwamen haar mails gewoon binnen.

Iedereen al vast hartelijk bedankt voor de vragen en antwoorden tot dusver. 

 


Hallo @jjrtoussaint 

De melding 550 5.0.0 Mail rejected betekent dat het spamfilter van KPN een mail bestempelt als SPAM, het wordt geweigerd en er wordt een zgn. “bounce” bericht teruggestuurd naar de afzender.

Als het weer voorkomt, zou ik contact opnemen met KPN Abuse via abuse@kpn.com

Zij beheren het spamfilter en kunnen dit onderzoeken/oplossen.


Bedankt voor je uitleg en reactie.

Ik wordt altijd blij als er iets wordt uitgelegd zodat je weet wat de oorzaak is.

Om en nabij de zelfde melding krijg ik ook wel eens via de viruschecker die een site als gevaarlijk bestempelt, en als je dat dan meldt is, wordt het de intelligentie aangepast. 

 


Graag gedaan @jjrtoussaint 


Dankjewel Ruud. :blush: