Skip to main content

In mijn emailprogrammas (Windows Live Mail en Outlook Express Classic ) gebruik ik emailaccounts die met POP werken. Daar heb ik ook de 2 opties “Kopie van email op server laten staan” en “Verwijder email ouder dan 100 dagen” aangevinkt. Maar de 2e optie “verwijder email ……. “ werkt niet. Ik heb nog emails uit het jaar 2009 in “Postvak In” staan en maar die worden simpelweg niet verwijderd.

Omdat deze functie in 2 emailprogrammas niet werkt trek ik daaruit de conclusie dat de KPN emailserver op dit ene punt in de fout gaat.

Mijn vraag is: Hebben andere gebruikers ook problemen met deze POP opties in hun emailprogramma ? Kunnen de techneuten van de KPN hier nog iets aan doen ( er vanuit gaande dat de deze functie ook bij andere (KPN) gebruikers niet werkt) ?

Een beetje tegengas @Willy22 . Ik gebruik Outlook (Office 2019) met een KPN mailbox via POP.
Ik heb voor die mailbox de 2 opties “Kopie van email op server laten staan” en “Verwijder email ouder dan 30 dagen” aangevinkt. Dit werkt zonder problemen. Jouw conclusie is dus ‘voorbarig’ 😉

Ik weet dat jij van “klassieke” emailprogramma's houdt, maar de support hiervoor is door Microsoft jaren geleden gestopt. Microsoft is niet voor niets verder gegaan met Office.


@RBxx

Ah, dan ligt het probleem toch in mijn emailprogrammas.

Outlook Express Classic is een heel modern programma dat nog volop wordt ontwikkeld. Deze maand (mei 2022) werden er nog 2 updates van dit programma uitgebracht. Dit programma is ontworpen om ook specifieke functies die alleen in Windows 10 en 11 aanwezig zijn, te gebruiken. De ontwikkelaars hebben geen enkele connectie met Microsoft.

Er is een hele bizarre reden (Microsoft gerelateerd) waarom ik gedwongen wordt om ook Windows Live Mail nog op mijn laptop te hebben (nee, geen extra details).


Er is een hele bizarre reden (Microsoft gerelateerd) waarom ik gedwongen wordt om ook Windows Live Mail nog op mijn laptop te hebben (nee, geen extra details).

Toch maak je me enorm nieuwgierig. Ik snap oprecht niet waarom je niet gewoon de Microsoft Mail app gebruikt op een Windows machine. Die mail app van Microsoft werkt uitstekend.

Op mijn zakelijk Windows machines gebruik ik Office 365 en op mijn privé Windows machines gebruik ik de Mail app van Microsoft.