Skip to main content

Ik gebruik een @planet.nl email adres. Emailen binnen een groep werkt niet goed. Een nieuwe email verzenden en ontvangen gaat goed, maar zodra ik “antwoord allen” gebruik gaat bij mij de email er niet uit. Hij staat wel in de map verzonden, maar in werkelijkheid is hij niet verzonden. Andere groepsleden krijgen in het geval dat ze “antwoord allen” gebruiken, de melding dat de email niet aan mij kan worden afgeleverd. Dit gebeurt zowel op mijn laptop, als op mijn Androit telefoon.

Een van de groepsleden zegt nu dat de DNS de domein naam “planet.nl” niet herkent. Dit zelfde groepslid is enige tijd geleden toegetreden en ik heb de indruk dat het sinds dat moment niet meer werkt. Voor die tijd, ongeveer 5 jaar lang, waren er geen problemen.

Ook verder heb ik geen enkel probleem met emailen of internet toegang. Het is uitsluitend email in deze groep. Deze emails belanden ook niet in de spam-box.

 

@ChrisVGZ Welkom hier! Bedankt voor je vraag en fijn dat je ons gevonden hebt :blush:
Wat gek joh dat jouw e-mail naam ‘ineens’ niet goed geregistreerd is in de groep. Gaat het hier om een gezamenlijke mailbox, of gewoon een groep mailadressen waar je vaak mailcontact mee uitwisselt. Wat ik hiermee bedoel. Mail je naar een ‘Groepsnaam’ of naar alle mailadressen ‘los’. 

Is dit: Een van de groepsleden zegt nu dat de DNS de domein naam “planet.nl” niet herkent Een melding die één van de groepsleden ontvangt? Of krijgen ze allemaal die melding. 


Beste Lisa,

Hartelijk dank voor je reactie.

Het betreft vijf verschillende mailadressen, los.

Ze krijgen allemaal de melding dat de mail niet afgeleverd kan worden. En één zegt nu dat de DNS de domeinnaam planet niet accepteert en dat deze op de blacklist staat. 

Mijn emailadres is in ieder geval niet geblokkeerd en staat niet op de blacklist, heb ik gecontroleerd. Al mijn andere email verkeer verloopt probleemloos. En ook die groep liep al vijf jaar probleemloos. Die persoon die nu zegt dat planet op de blacklist staat is er later bijgekomen. En het zou zomaar kunnen dat het probleem is onstaat sinds deze persoon is toegetreden tot de groep. Maar dat is voor mij niet te achterhalen.

Een nieuwe email naar deze groep, of andersom uit de groep naar mij gaat zonder problemen. Uitsluitend bij "antwoord allen" gaat het fout. Bij mij wordt hij niet verzonden en andersom bij de anderen kan de email niet bij mij afgeleverd worden.

Met vriendelijke groet,

Chris Snoek

 

 


@ChrisVGZ Ik haal een beetje mijn schouders op bij dit probleem:see_no_evil: en hoop dat @Dennis ABD iets meer weet van deze ‘antwoord allen’ knop. 


Heb je de precieze foutmelding ook?


Nee, die heb ik niet. Ik zal vragen of men die nog heeft.

Maar als ik naar mijn eigen e-mail kijk:

Op mijn android telefoon komt er rechtsonder in beeld: "thread” bij de betreffende ontvangen e-mail. Dit betreft dan een nieuwe e-mail die door iemand uit de groep verzonden wordt naar alle andere leden. Van de melding "thread” is door mij niet te achterhalen wat de bedreiging inhoudt.

Op mijn laptop krijg ik totaal geen melding of er iets fout is. Als ik antwoord aan “allen” gaat de e-mail keurig in mijn map “verzonden”, maar in werkelijkheid is hij niet verzonden. Ik ondervang dit door eerst alle e-mailadressen en eventuele website links uit de achterliggende mails te verwijderen. Dan is het net als een nieuwe e-mail en wordt hij wel verzonden. Ter controle doe ik een BCC aan mijzelf.

Zowel op mijn telefoon als op mijn laptop werk ik met POP3 en SMTP. 


@ChrisVGZ Ik zie dat we niet meer gereageerd hebben, excuses! @Dennis ABD, kun jij hier nog iets mee? 
 


Nee, ik heb in dit geval de foutmelding nodig.


Van de melding "thread” is door mij niet te achterhalen wat de bedreiging inhoudt.

Maar "thread" is ook geen "bedreiging" maar een "draad".

"Threat" met een "t" is "bedreiging".

 

Waarschijnlijk heb je ingesteld staan dat de e-mail op thread georganiseerd moeten worden.

 


@ChrisVGZ Ben je inmiddels iets wijzer over het probleem met de groep? Ben je al eens verwijderd uit de groep en opnieuw toegevoegd? Als je via de webmail mailt naar de groep. bestaat het probleem dan ook?
Welke melding krijg je dan? 


Reageer