Skip to main content

Goedemiddag,
 

MijnKPN lijkt een e-mail met een “+” erin geen correct e-mailadres te vinden. Dit is echter wel degelijk een valide e-mail, waar de “+” wordt gebruikt voor het maken van een zogenaamde alias.
 

Voorbeeld: mijnnaam+kpn@example.com
 

Dit is praktisch in het geval dat een e-mailadres wordt misbruikt. Dan weet je bij welke partij het mis is gegaan en bij welke partij je moet klagen.

 

Voorbeelden

 

 

Practische oplossing zou zijn om de underscore te gebruiken.

 

Naar mijn ervaring is ‘+’ inderdaad toegestaan voor subadressing, maar zijn er heel veel mail systemen die er moeite mee hebben. Dus als KPN het wel toestaat kan het zomaar zijn dat Netflix of Zalando het wederom niet toestaan (om jouw voorbeelden te gebruiken).


Underscore werkt niet voor subaddressing (om er zeker van te zijn heb ik dit zojuist ook getest). Het wordt ook wel “plus addressing” genoemd, welk specifiek refereert naar het gebruik van een plusteken.
 

Ik ben mezelf ervan bewust dat niet iedereen dit ondersteunt. Dit is ook de exacte reden dat ik deze vraag plaats, om te kijken of het mogelijk zou zijn voor KPN om dit wel te ondersteunen.
 

Bij het overgrotedeel werkt dit naar behoren.


Hi @EenNaamVerzinnenIsMoeilijk,

Op dit moment is plus addressing nog niet mogelijk op ons mailplatform, maar dit staat wel op de planning! Wanneer dit mogelijk gaat worden, daar kunnen we helaas nog niets concreets over zeggen. Weet dus wel dat we dit gaan implementeren zodra dit technisch mogelijk gaat zijn 😊


Hi @Maja_,
 

Dankjewel voor de reactie! Het gaat mij echter om het registratie e-mailadres. Ik zou graag een “mijnnaam+kpn@example.com” e-mail willen gebruiken voor mijn KPN ID. Is dit ook wat u bedoeld of praten we over twee verschillende dingen?


De + in een mailadres heeft een bepaalde functie (plus addressing dus, of sub addressing zoals jij het ook wel noemt) en zal dus net als bijvoorbeeld een @ niet als een ‘normaal’ teken worden gezien. 

Je kunt een + dus alleen gaan toevoegen als wij ook daadwerkelijk plus addressing gaan ondersteunen, omdat die functie pas vanaf dat moment beschikbaar komt. Tot die tijd zal een mailadres met een + er in niet geaccepteerd worden!