Skip to main content

Momenteel hebben we een domeinnaam (………. .nl) geregistreerd bij zonnet. Voorheen ontvingen we via zonnet emails op een aan deze domeinnaam gelieerd mailadres (info@………. .nl). Dat is nu gestopt en ik zou dit mailadres/deze domeinnaam willen gebruiken via mijn KPN account. 

Na enig zoeken kwam ik in de mijnKPN omgeving een DNS koppeling tegen die ik blijkbaar moet gebruiken. Echter ik kan bij Zonnet geen plek vinden waar ik deze in zou moeten kopiëren. Nu wil het feit dat Zonnet niet telefonisch bereikbaar is. Heeft iemand suggesties hoe dit op te lossen?

@Vraagsteller1 

Het is al langer niet meer mogelijk om bij de KPN een domeinnaam te registreren. Dan zul je toch zelf jouw domeinnaam ergens anders moeten worden geregistreerd.

Hallo ​@Vraagsteller1 ik weet niet of Zonnet nog een DNS-beheersomgeving heeft, maar anders zal je moeten verhuizen naar een andere DNS-host (bijvoorbeeld mijn.host ). Daar kan je dan de kpn-domain-verification invoeren (die moet je weer opvragen in het panel van het mail-adressenbeheer).

Het is een beetje ondoorzichtig, maar op zich werkt het prima. Als je bij Zonnet je DNS nog kan beheren, voer je daar de benodigde gegevens in. Een beetje kennis van DNS, MX, netwerken en mailen etc is wel voordelig.

Dank voor jullie reacties. Dat helpt me in ieder geval verder. Hostnet ziet er interessant uit. Zeker omdat ze in tegenstelling tot Zonnet telefonisch bereikbaar zijn, zonder een hoog kostenpatroon.

Reageer