Skip to main content

Als ik via webmail telfort inlog in outlook worden de mappen in mijn archief niet afgebeeld én de verzonden berichten worden niet weergegeven.

Als ik via webmail telfort inlog in outlook worden de mappen in mijn archief niet afgebeeld én de verzonden berichten worden niet weergegeven.

Dat komt doordat u in Outlook het mail account ingesteld heeft als POP3 account.


waar kan ik dat vinden en hoe moet dat veranderd worden


Hallo @ElsBos69 , dan maak je in outlook het account nogmaals aan, maar dan volgens het IMAP-protocol. Als dat goed werkt, verwijder je het account met het POP-protocol.

Zorg wel dat je eerst de mail in je outlook-account opgeslagen hebt op je eigen pc, voordat je gaat aanpassen.

Succes.

 


doe ik dat als ik inlog via webmail of in de computer waar wel alle mappen en verzonden berichten staan die outlookversie activeer ik gewoon via de taakbalk daar staat dat icoontje van outlook 


Hallo @ElsBos69 , dan maak je in outlook het account nogmaals aan, maar dan volgens het IMAP-protocol. 

Als u de 2 accounts naast elkaar hebt, dan kunt u mail van het ene account naar het andere account kopieren. Let op wat u doet, want u kunt er zo eenvoudig een puinhoop van maken.

Maar de mail in de map "Verzonden" kunt u zo dus kopiëren van het POP3 account naar het IMAP account. Als u dat doet, dan zult u die mail vervolgens ook op de webmail in de map "Verzonden" zien verschijnen. Als het goed is.

Probeer het eerst even met 1 of 2 mailtjes en kijk wat er gebeurt op webmail. 

 


ok ga ik straks proberen bedankt alvast in ieder geval


Als ik het wil kopieren zegt ie dat ie alleen EML bestanden kan kopieren


Als ik via webmail telfort inlog in outlook worden de mappen in mijn archief niet afgebeeld én de verzonden berichten worden niet weergegeven.

Is er nou niemand die gewoon stapsgewijs kan vertellen hoe ik van POP3 account naar een IMAP account moet. Of  of dat gewoon kan en of ik dan wel het archief gewoon kan zien.

 


@ElsBos69 

Bij IMAP blijven de emails op de KPN server staan totdat jij die email zelf verwijdert. Terwijl bij (standaard) POP de emails naar jouw emailprogramma wordt verplaatst.

Bij een account dat met IMAP werkt staat er bij de “inkomende server” bijv. “IMAP.kpnmail.nl” terwijl bij een account dat met POP werkt bij “inkomende server” bijv. “POP.kpnmail.nl” staat.

Nu Telfort officieel bij de KPN zit moet je natuurlijk de officiele KPN webmail ingang gaan gebruiken.

 

Terugzetten van emails op de KPN email server:

1)) Maak - naast dat POP account - een extra account in Outlook aan dat met IMAP werkt en dat verwijst naar jouw emailadres.

2)) Maak onder dat IMAP account dezelfde mappen met dezelfde namen aan als bij dat POP account.

3)) Voer de stappen 3a)) - 3c)) voor elke map van dat POP account.

3a)) Markeer alle emails in een map aan als “ongelezen”. Dan zie je achter de mapnaam het aantal ongelezen emails (= aantal emails in die map).

3b)) KOPIEER alle emails van een map (onder POP) naar dezelfde map onder dat IMAP account. Het emailprogramma zorgt er vervolgens voor dat alle emails weer op de KPN server wordt gezet.

3c)) Controleer in de KPN webmail of alles goed is overgekomen. Open 1 of meerdere emails uit die ene map ter controle.

Als je er van overtuigd bent dat alles goed overgekomen is kun je het POP account in Outlook verwijderen.


Bedankt Willy22, zal het proberen, hoop dat het lukt


Hallo @ElsBos69

Is het gelukt jouw email account in te stellen? 


Nog niet gelukt. Op een bepaald punt kan ik niet verder naar het volgende en waarom ben ik nog niet achter

Ik vind het ook moeilijk sommige stappen te doen want ben dan bang dat alles weg is. Heb wel alle berichten naar een harddisk gekopieerd (alleen moet je elk bericht openen om te zien van welke datum hij is, elk bericht staat in een map en daar staat alleen de datum van kopieren achter, als u begrijpt wat ik bedoel).

Verder is het fijn om uitleg te krijgen van iedereen, dat het mij niet direct lukt is ws. mijn eigen schuld

 


@ElsBos69 

Op welk punt kom je niet verder ?

Je moet dan ook “kopieren” en niet “verplaatsen". Of kopieer (!!!) eerst alle email naar 1 of meerdere reserve mappen onder dat POP account in Outlook voordat je gaat kopiëren naar dat IMAP account (in Outlook).

Of er emails weg zijn kun je controleren m.b.v. de KPN webmail. Want daar moet alle emails kunnen zien die je ook bij dat IMAP account in Outlook zichtbaar zijn.