Skip to main content
ik kan sinds vanmorgen geen emails meer ontvangen , ze komen wel binnen in mijn webmail. Maar ik krijg steeds de vraag dat ik op pop planet mijn ww. in moet voeren, maar ik kan gewoon met oude ww in webmail komen. Echter mijn comp. mailbox blijft leeg. Ik kan wel mails wegsturen. wat is er ad hand, ik ben bejaard en wil stap voor stap uitleg. En opbellen heeft geen zin, ze verwijzen je naar de website. kreun.



Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic
er wordt steeds om ww. gevraagd. als ik op mijn emails sta.maar ik kan gewoon met oude ww in kpnwebmail komen. daar zie ik de emails staan die maar niet op mijn comp. binnen komen. graag stap voor stap uitleg, ik ben wat ouder en geen comp. nerd.
Welkom @Jojoop! Vervelend probleem dit. Heeft het de afgelopen twee weken wel goed gewerkt? Welk e-mailprogramma gebruik je precies?
thunderbird. het probleem ontstond een paar dagen geleden, dat er steeds om mijn ww. werd gevraagd. maar ik kan gewoon in webmail inloggen. WW is goed.sinds vanmorgen krijg ik alleen op webmail mijn emails binnen.
thunderbird. het probleem ontstond een paar dagen geleden, dat er steeds om mijn ww. werd gevraagd. maar ik kan gewoon in kpn webmail inloggen. WW is goed.sinds vanmorgen krijg ik alleen op kpn webmail mijn emails binnen. er staat bij inloggen op webmailknp ( wat goed gaat) wel:"" er is een nieuwe webmail op komst) ze vragen dus steeds of ik op pop.planet wil inloggen met ww. mijn naam is haas
Duidelijk! Waarom dit zo opeens is ontstaan is me nog niet helemaal duidelijk. Ik zou graag de instellingen van Thunderbird willen controleren. Daar kom je als volgt:

Klik in de menubalk van Thunderbird op het menu Extra en selecteer Accountinstellingen,

Of klik op de menuknop:

en selecteer Opties en Accountinstellingen vanuit het submenu.


Aan de linkerkant staan de e-mailaccounts die al zijn toegevoegd.



Kun je het e-mailaccount hier aanklikken en de instellingen daar controleren? Je mag pop.planet.nl vervangen door pop.kpnmail.nl. De gebruikersnaam is het volledige e-mailadres (inclusief @planet.nl). Dit zijn alle instellingen op een rijtje:



Inkomende server: pop.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 995 invullen

Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen

Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen

Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen

Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen



Kun je controleren of het zo is ingevuld en aanpassen waar nodig? Ik hoor graag of het daarna wel werkt!
nu net 1 minuut geleden floepen emails weer normaal op mijn comp. binnen. Hartelijk dank. ik bewaar jullie aanwijzigingen, al snapte ik daar niet veel van. zucht. vreselijk altijd als je zoiets meemaakt.
Ik ken het gevoel! 😞 Waarom het opeens is opgelost is me een beetje een raadsel. Als er in de toekomst toch nog problemen zijn, laat het weten!

Reageer