Goedenavond,
Ik ben ooit gestart met een email adres bij Planet.nl. Toen Planet werd overgenomen door KPN ben ik het oude emailadres blijven gebruiken en kreeg ik een klantnummer bij de KPN. Jaren later heb ik een internet en bellen abonnement bij de KPN afgesloten en dat werd gedaan onder een nieuw klantnummer. Het oude klantnummer bleef daarnaast dus bestaan en ik betaal daar ook netjes de facturen van. In juli dit jaar ging ik verhuizen en heb ik het Internet en bellen abonnement netjes opgezegd. Toen ik voor ik ging opzeggen in MijnKPN keek zag ik dat mijn oude emailadres bij beide producten (klantnummers)
genoemd werd. Tijdens het opzeg telefoongesprek (opzeggen moet telefonisch) heb ik ook verteld dat mijn emailadres ook in beide producten/klantnummers staat en dat ik toch wel graag wilde dat mijn oude klantnummer en emailadres zouden blijven bestaan want daar staan al mijn (historische) en belangrijke oude mails in. Na wat onderzoek werd mij verteld dat het geen enkel probleem zou zijn en mijn oude emailadres zou gewoon blijven bestaan ondanks dat het ook in het op te zeggen product/klantnummer voor kwam.
Op dat moment was ik gerust gesteld en dacht dat het goed zou komen.
Het opgezegde product/klantnummer liep nog tot einde van dit jaar. Tot mijn grote verbazing kreeg ik echter vorige week een mailtje van de KPN dat mijn email account komt te vervallen. Inderdaad wel bij het goede klantnummer maar aangezien mijn email adres bij beide staat lijkt het mij toch vervelend als die wordt weggegooid. Als test heb ik even een test emailadres gemaakt bij het ene klantnummer en zag ik die toch ook bij het andere klantnummer verschijnen. Bij het andere klantnummer heb ik hem daarna weggegooid en bleek het toch ook bij het eerste klantnummer te verdwijnen.
Daarna heb ik natuurlijk gelijk met de KPN gebeld en gevraagd of het wel goed zou gaan.... Helaas konden ze mij, na lang intern overleg, geen helderheid verschaffen maar het zou vast wel goed gaan.
Ik heb een aantal vragen: Heeft iemand hier ook weleens ervaring mee gehad? Als het fout mocht gaan kan de KPN een backup terug zetten en mijn email adres weer activeren? Kan ik zelf een backup maken (de mails staan natuurlijk op een server bij de KPN en niet op mijn PC).
Alvast bedankt voor jullie reactie/meedenken.
Je kan ook zelf een backup maken door de mails te kopieren naar je lokale postvak in je mailprogramma.
Hallo
Heb je bij de klantenservice gevraagd om een e-mailonly-abonnement? Dat is de enige manier om jouw e-mailadres(sen) blijvend te behouden.
Ik zie in het KPN mail programma geen mogelijkheid om de mail lokaal op te slaan, heb nog geprobeerd om een lokale map aan te maken in Archief maar dat werkte niet….. Maar misschien is er een optie die ik nog niet gezien heb?
Als je jouw e-mail-only-abonnement hebt behouden, dan blijft jouw e-mailadres ook in stand.
En anders kun je de klantenservice alsnog vragen om een e-mail-only-abonnement aan te houden. Zonder zo'n abonnement komt jouw e-mailadres uiteindelijk na zes maanden te vervallen.
In het e-mail-only-abonnement kunnen al jouw huidige accounts met e-mailadressen staan. Als je nu (terwijl jouw abonnement nog actief is) een e-mailadres verwijdert uit jouw account, dan verdwijnt het ook uit jouw e-mail-only-abonnement. Geen reden tot zorg. Je kunt in jouw e-mail-only-abonnement dadelijk ook nog wel een extra e-mailadres toevoegen.
Wat maakt een kpnmail zo uniek dat men 7,5-€ moet betalen voor een e-mail only abonnement? Als iemand na 6 maanden nog steeds het oude e-mail adres gebruikt, is de kans groot dat hij een spammer is. 6 maanden is meer dan genoeg om alle mensen in contactlijst te infomeren over een nieuwe e-mail adres. Er zijn genoeg alternatieven, van gratis provider tot domain hosting inclusief e-mail vanaf 1,-€ per maand.
Heb je misschien nooit bij dat “Internet/Bellen” abonnement een emailaccount aangemaakt ?
Quote:
Als test heb ik even een test emailadres gemaakt bij het ene klantnummer en zag ik die toch ook bij het andere klantnummer verschijnen. Bij het andere klantnummer heb ik hem daarna weggegooid en bleek het toch ook bij het eerste klantnummer te verdwijnen.
Nee, dit is NIET normaal. Hier is duidelijk iets misgegaan bij de KPN. Ik zou zo snel mogelijk een emailprogramma (bijv. thunderbird) op jouw bijv. laptop installeren en dan alle email m.b.v. een POP account in dat emailprogramma binnenhalen.
Dus
1)) per map in de KPN webmail de email naar “Postvak In” verplaatsen
2)) daarna binnenhalen naar “Postvak In” in dat emailprogramma
3)) verplaats die email naar de juiste map naar keuze (emailprogramma).
Het kan best goed gaan als jouw abonnement wordt opgezegd maar ik zou gewoon in dit geval geen enkel risico nemen. Deze situatie vertrouw ik voor geen meter.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.