Skip to main content
Vraag

Geen e-mail meer op tablet Galaxy Tab A (2018, 10.5)

• February 23, 2025
  • 24 reacties
  • 216 keer bekeken

Goedemiddag beste meedenkers.

Van de ene op de andere dag kan ik op mijn tablet niet meer mailen, niet ontvangen en verzenden. De instellingen zijn nog steeds dezelfde en ook volgens voorschrift KPN. Ik heb ook een Samsung mobiel met dezelfde instellingen en die werkt gewoon goed. Een kennis van mij heeft ook dezelfde tablet en daar werkt mail ook niet meer. Ik hoorde dat mijn tablet wellicht te oud is of dat KPN software heeft aangepast. Ik blijf zoeken. Wie een advies of idee heeft hoor ik graag.

Groeten...Romano.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

24 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@RomFranc 

Het zou handig zijn, als je nog even het model tablet van Samsung met ons deelt.
Dus welk model tablet van Samsung heb je in jouw bezit? Wanneer gekocht?
Welke Android versie staat er momenteel op je tablet?

Als je ons deze informatie nog zou willen geven, kunnen we je gerichter helpen.

• Auteur
  • Helper
  • February 23, 2025

Bedankt voor je snelle reaktie. Hierbij: GALAXY TAB A (2028, 10.5), ANDROID VERSIE 10

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@RomFranc 

Bedankt voor je snelle antwoord terug.

Dit is inmiddels een verouderde Samsung Tablet, die niet meer voldoet aan de huidige technische eisen, aangezien we inmiddels al op Android 14, One UI 6.1 zitten bij de laatst uitgebrachte Samsung tablets in 2024.

Daarnaast krijgt jouw Samsung tablet géén (beveiligings-) updates meer vanuit Samsung, waardoor jouw tablet steeds meer achter gaat lopen, met als gevolg dat je hem op een gegeven moment niet meer goed of beperkt kunt gebruiken.

Maar qua WiFi zou hij het in principe nog moeten doen, al kan het zijn dat jouw tablet niet meer goed overweg kan met het huidige WiFi signaal vanuit de KPN Modem.

Ik adviseer je eens rond te gaan kijken naar een nieuwe samsung tablet, zoals de huidige Samsung Tablet A9 of A9+, die je momenteel voor een hele zachte prijs kunt kopen.
Deze heeft de laatste Android versie en deze krijgt nog updates vanuit Samsung, daarnaast kun je met een data simkaart ook nog eens gebruik maken van het 4G en 5G netwerk van KPN.

• Auteur
  • Helper
  • February 23, 2025

Beste Michel.

Weer bedankt voor je snelle reaktie. Ja, wat ik al vreesde. Tablet te oud, mag ook wel sinds 2018. Ik zal je advies dan maar volgen en een A9+ kopen. Ik hoop wel dat ik met Smart Switch de gegevens kan overzetten. Of heb jij wellicht een ander systeem.  Fijne zondag verder.

Groeten..Romano.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@RomFranc 

Met de nieuwste Samsung Galaxy Tab A9+ haal je een goede en voordelige tablet in huis, waarmee je de komende jaren weer vooruit kunt.
Je gaat op veel (technische) specificaties behoorlijk vooruit, zoals een groter scherm en de optie om een data simkaart erbij te nemen, zodat je ook gebruik kunt maken van het 5G netwerk (bijvoorbeeld zomer in de tuin of op vakantie).

Met “Smart Switch” kun je de gegevens overzetten, van je oude Tab naar je nieuwe Tab, daarin mogen geen problemen optreden.

De Samsung Galaxy Tab 9+ kun je ook bij KPN bestellen, mocht je dat willen.
Dan heb je er gelijk een data simkaart bij, voor op het 5G netwerk.
Klik op de link: Samsung Galaxy Tab A9+ 5G bij KPN

Wil je meer geheugencapaciteit van 128 GB, kijk dan eens op Bol.com

Ik wens je alvast een fijne nieuwe werkweek toe!

= Groet, Michel =

• Auteur
  • Helper
  • February 24, 2025

Goede(maandag)morgen Michel.

Bedankt voor reaktie. Ik volg je advies en ga naar KPN kijken. Ik heb denk ik genoeg aan 64 GB. Mogelijk zoek ik je nog een keer op als ik vragen heb. Akkoord? Voorlopig dank voor reakties.

Groeten..Romano. 

• Auteur
  • Helper
  • February 24, 2025

Ik ben even bij KPN gaan kijken, maar is fors duurder dan andere aanbieders. Scheelt rond € 40,00 voor een 64 GB net als bij KPN. Dus ik moet nog even met mezelf in beraad.😃

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 24, 2025

Beste ​@RomFranc als het via een app niet meer wil, wat ik vreemd vind, want Android 10 is niet echt stokoud, kun ja altijd nog via de KPN Webmail je mail afhandelen.

Ik zou gewoon in de Playstore kijken of de GMail-app nog ondersteund wordt en moet je gewoon kunnen mailen.

Ik heb Android 11 en daar werkt ook alles nog gewoon op.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Ik ben even bij KPN gaan kijken, maar is fors duurder dan andere aanbieders. Scheelt rond € 40,00 voor een 64 GB net als bij KPN. Dus ik moet nog even met mezelf in beraad.😃

Hoi Romano,

Momenteel is de Samsung Tablet Tab 9+ goedkoop geprijsd bij Bol.com, en kun je zelfs nog kiezen tussen 3 verschillende kleuren, in vergelijking met KPN.
Het gaat dan om de Tab 9+ met een geheugencapaciteit van 64 GB, wat voor jouw dus genoeg is.

Hierbij een directe link naar deze aanbieding: Samsung Galaxy Tab 9+ bij Bol

Heb je toevallig ook nog eens select bij Bol, dan krijg je zelfs 10,- euro extra korting.

Vanzelfsprekend mag je mij altijd benaderen, als je nog vragen hierover hebt.

Michel

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Beste ​@RomFranc als het via een app niet meer wil, wat ik vreemd vind, want Android 10 is niet echt stokoud, kun ja altijd nog via de KPN Webmail je mail afhandelen.

Ik zou gewoon in de Playstore kijken of de GMail-app nog ondersteund wordt en moet je gewoon kunnen mailen.

Ik heb Android 11 en daar werkt ook alles nog gewoon op.

Hoi ​@JanD 

De ene tablet is de ander nog niet.
Dus je kunt deze vergelijking niet maken.
Daarnaast is het ook onverstandig om nog langer met een oud model door te blijven gaan, zeker als deze geen beveiliging- en andere updates meer ontvangt.
Hiermee loop je uiteindelijk alleen maar extra risico's, en dat moet je anno 2025 zien te voorkomen.

• Auteur
  • Helper
  • February 24, 2025

Bedankt voor jullie reakties, speciaal Michel voor hulp. Ik houd je aanbod in gedachten en weet je te vinden als het nodig is.

Groeten..Romano.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 24, 2025

Beste ​@RomFranc en ​@Michel.uit.Arnhem KPN Veilig werkt nog steeds vanaf Android 10 en hoger en ook Eset via KPN werkt zonder restricties en wie weet heeft ​@RomFranc nog 1 of meer ongebruikte licenties van KPN Veilig.

Dus een tablet afschrijven met Android 10 vind ik een beetje voorbarig.

Overheidsdiensten hebben laatst aangegeven bepaalde apps niet meer te ondersteunen bij Android 6 of lager.

Dan kun je met Android 10 inclusief alle standaard Google beveiligingsopties nog jaren vooruit.

• Auteur
  • Helper
  • February 24, 2025

Maar waarom werkt E-MAIL dan niet meer en ik krijg ook al lang geen updates meer.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Beste ​@RomFranc en ​@Michel.uit.Arnhem KPN Veilig werkt nog steeds vanaf Android 10 en hoger en ook Eset via KPN werkt zonder restricties en wie weet heeft ​@RomFranc nog 1 of meer ongebruikte licenties van KPN Veilig.

Dus een tablet afschrijven met Android 10 vind ik een beetje voorbarig.

Overheidsdiensten hebben laatst aangegeven bepaalde apps niet meer te ondersteunen bij Android 6 of lager.

Dan kun je met Android 10 inclusief alle standaard Google beveiligingsopties nog jaren vooruit.

Hoi ​@JanD 

Ik heb alles van Apple in huis, want Android komt er bij mij niet meer in (persoonlijke keuze).
Mijn iMac all-in-one PC, iPad Air 2024 en mijn iPhone 14 Pro Max worden vanuit Apple al zeer goed beveiligd, door een zeer goed beveiligingsysteem tegen virussen, malware, etc.

KPN Veilig of ESET van KPN heb ik helemaal niet nodig.
Daarnaast zijn criminelen veel meer geïnteresseerd in PC’s met Windows of smartphones en tablets met Android, omdat dat open besturingssystemen zijn waar ze gemakkelijker naar binnen kunnen komen.

En een tablet dat draait op Android 10, hoef je wat mij betreft niet direct af te schrijven, het is ook een advies die ik geeft, voor je eigen veiligheid.
Maar als je KPN Veilig op je Android tablet zet, ben je al genoeg beveiligd, daarin ben ik het zeker met je eens.

Het is ook een goed bedoelde advies richting TS ​@RomFranc , en daar kan Romano wat mee doen, maar ook naast zich neerleggen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 24, 2025

Beste ​@RomFranc , welke app gebruik je om te mailen, GMail, Outlook van MS of anderszins???

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@RomFranc. Welkom op de community! Ik lees in de berichten hierboven dat je inmiddels al een antwoord hebt gekregen op jouw vraag. Ik weet niet of je een nieuwe tablet gaat aanschaffen, maar volgens mij heb je op dit moment de onderstaande tablet. Als dat het geval is vindt je hier hoe je het kan instellen.

• Auteur
  • Helper
  • February 28, 2025

Ik gebruik PLANET.NL van KPN.  Ik ga toch maar een nieuwe bestellen, TAB9+ met 64 GB. Ik heb aan de oorspronkelijk en altijd werkende instellingen niets gedaan en toch geen E-MAIL meer en ook geen updates. Bij de laatste reaktie van Vikash van KPN staat dat onderstaand tablet bekend is. maar helaas staat die er niet. Maar allemaal bedankt voor meedenken. Goed weekend.

Groeten..Romano.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 28, 2025

• Auteur
  • Helper
  • February 28, 2025

Ja, ik heb in mijn laatste reaktie aangegeven dat ik de oorspronkelijke instellingen niet heb gewijzigd. Maar los van mail krijg ik ook al lang geen updates meer voor de software. Kijken of mijn nieuwe tablet het oplost. Wordt vervolgd.

Groeten..Romano.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Ja, ik heb in mijn laatste reaktie aangegeven dat ik de oorspronkelijke instellingen niet heb gewijzigd. Maar los van mail krijg ik ook al lang geen updates meer voor de software. Kijken of mijn nieuwe tablet het oplost. Wordt vervolgd.

Groeten..Romano.

Hoi ​@RomFranc 

Ik weet zeker dat je heel blij zult zijn, met je nieuwe Samsung Galaxy Tab A9 Plus.
Op heel veel specificaties ga je enorm vooruit, in vergelijking met je huidige Samsung tablet uit 2018.
Ook verwacht ik, dat je op jouw nieuwe Samsung Galaxy Tab A9 Plus, weer probleemloos kunt mailen, en je bent weer gegarandeerd voor nieuwe updates vanuit Samsung.

• Auteur
  • Helper
  • February 28, 2025

Bedankt Michel. Als je het leuk vindt houd ik je op de hoogte. Goed weekend.

Groeten..Romano.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Bedankt Michel. Als je het leuk vindt houd ik je op de hoogte. Goed weekend.

Groeten..Romano.

Hoi ​@RomFranc 

Zou ik zeker leuk vinden, ben benieuwd wat jouw eerste bevindingen zijn van de Samsung Galaxy Tab 9A Plus, zeker ook voor de mede klanten die (misschien) overwegen om deze tablet te gaan kopen.

• Auteur
  • Helper
  • March 5, 2025

Goedemorgen Michel.

Zoals afgesproken zou ik je op de hoogte houden omtrent de Samsung Galaxy Tab 9A plus. Deze heb ik inmiddels afgelopen zaterdag aangeschaft en geinstalleerd. Je bent wel even bezig door alle vragen af te wikkelen en de overzetting van de oude gegevens. Maar alles werkt prima. Nogmaals bedankt voor je meedenken.

Groeten..Romano. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@RomFranc (Romano),

Wat een fijn bericht om te lezen op deze zonovergoten woensdag.
Je bent duidelijk zeer tevreden over je nieuwe aankoop, de Samsung Galaxy Tab 9 Plus (5G).
Je zult wel gemerkt hebben dat het een grote vooruitgang is, ten aanzien van je oude Samsung Tab uit 2018, al is de installatie even een werkje.

Ik vond het fijn om je van dienst te kunnen zijn, door met je mee te denken en je te voorzien van nuttige informatie.

Veel plezier met je nieuwe tablet!!

Groeten terug, Michel