Skip to main content

Goedendag,

Mijn hostingprovider Webreus is afgelopen week getroffen door een DDos aanval. Sinds dien is er geen email meer ontvangen/verzonden binnen de mailprogramma's. Er zijn velen die nog steeds geen mail kunnen ontvangen of verzenden. Wat nu het geval is, is dat ik via de webmail funcionaliteit bij de hoster wel bij de email kan (ontvangen en verzenden) maar niet in het email programma op de pc (Thunderbird). Op mijn smartphone kan ik via het emailprogramma op de specifieke domeinnamen niets verzenden of ontvangen, andere mailadressen (bv gmail) werken wel. Het bijzondere is, is dat ik via mijn KPN wifi en via 4G niets ontvang of kan verzenden, maar als ik bij vrienden (Ziggo), schoonouders (Telfort) of werk (onbekend) ben, stromen de mails binnen. Het lijkt erop alsof mijn domein bij KPN een negatief label heeft gekregen of zo. Kan dat en zo ja wat is er aan te doen? De klantenservice kon mij niet helpen, vandaar dat ik de vraag hier stel.

@Simco Welkom op het forum. Wat vreemd dat het op andere verbindingen wel lukt om te mailen maar op een KPN verbinding niet. Wellicht dat er inderdaad iets samenhangt met de DDos aanval. Ik zou je willen adviseren een e-mail te sturen naar mijn collega's van de Abuse afdeling. Je kunt ze bereiken via abuse@kpn.com. Ook zou je wellicht hier alvast een kijkje kunnen nemen. Kun je mij laten weten hoe het gegaan is? 


@Simco Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!