Skip to main content

Op mijn Android smartphone komen geen emails meer binnen terwijl uitgaande email goed wordt verzonden. Op andere smartphones en tablet in huis komen de emails goed binnen. Met KPN Webmail ook goede ontvangst van email. Email instellingen incl. server instellingen volgens KPN toestelhulp OK, synchronisatie OK, mailbox niet vol, WIFI signaal is goed, actieve filters geen belemmering, geen probleem met internet, geen foutmeldingen. Whatsapp en gmail OK. Als ik een bericht naar mezelf stuur dan komt het ook niet binnen op mijn smartphone. Hoe is het probleem op te lossen?

Via Webmail kan ik de emails ontvangen maar ontvangst via de email knop op het startscherm (buroblad) is toch wat sneller en heeft mijn voorkeur. Dank.

Hoi @Kwiedo welkom op het forum! Dit is wel een merkwaardig probleem inderdaad! Heb je je account ingesteld als pop3 account of als imap account? Als je op een van je apparaten de mail ingesteld hebt als pop3 kan het zijn dat deze de mails van de server afhaalt. Imap laat altijd alles op de server staan.

Als dat het niet is lijkt het eerlijk gezegd toch iets als een instelling die ergens niet helemaal goed staat.

Je kunt hier trouwens een makkelijk overzicht vinden met alle serverinstellingen.


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Dank voor reactie.

Mijn probleem is nog niet opgelost .

Ik heb gezien dat meerdere mensen hetzelfde

probleem hebben zonder oplossing.

Ik kijk nu verder en wil hiermee mijn vraag op het forum stoppen.

Met vriendelijke groet.

 

 

Â