Skip to main content

Ik ben overgestapt van Outlook naar Mozilla Thunderbird, maar krijg geen emails meer van mijn adres ***@onsbrabantnet.nl , terwijl ik ze wél via Outlook ontvang.  Ik kom er niet uit. Kunt u me helpen?

@Piet A. :

Dan moet je de instellingen in Outlook en Thunderbid met elkaar vergelijken. Misschien moet je ook “authenticatie” aanzetten.


Welkom bij ons op het forum @Piet A.. Wat gebeurt er precies als je de mail probeert op te halen in Thunderbird? Wordt er niets opgehaald, krijg je een foutmelding of iets anders? Als het een foutmelding is kan het zijn wat Willy noemt, dat de instellingen niet juist zijn. Als er geen mail wordt opgehaald kan het ook zijn dat Outlook als POP3 was ingesteld. POP3 download de bestanden naar het mailprogramma, waardoor ze niet nogmaals opgehaald kunnen worden. Als je IMAP gebruikt wordt het met alle apparaten en programma's gesynchroniseerd, zodat het overal gelijk is. 

Op onze website hebben we een pagina over de mogelijke instellingen, die kan je gebruiken bij het instellen: E-mail instellen, gebruiken & problemen oplossen.


Opgelost! Het probleem was idd dat ik in Outlook (dat ik nog even naast Thunderbird gebruikte)  nog POP3 had ingesteld. Met Imap lukt het nu wél om in Thunderbird mijn @onsbrabantnet berichten te ontvangen. Wat ik echter nu tegenkom: Ik  blijk twee KPN-emailaccounts te hebben (eentje heb ik ooit per ongeluk zelf aangemaakt) en dus twee inboxen wat ik niet wil. Ik heb nu één account verwijderd en heb mijn KPN-hoofdaccount laten staan. Nu lukt het echter niet om mijn twee aliassen uit de onsbrabantnet-tijd (*@onsbrabantnet en *@onsmail) onder te brengen in mijn ene KPN-account, het systeem zegt dat het @onsmail adres niet beschikbaar is… Wat nu?


Meerdere pogingen gedaan, maar ik kan mijn al jaren gebruikte emailadres *@onsmail.nl niet meer aanmaken in MijnKPN , ik krijg steeds de melding “niet beschikbaar”. Graag hulp, want ik krijg geen emails meer. 


Ik begrijp nu uit andere berichten op dit forum dat mijn twee aliassen in quarantaine moeten zijn geplaatst. Kunt u ze bevrijden?


Goed om te lezen dat het gelukt is met de instellingen @Piet A., dat scheelt alweer! Als je de aliassen hebt verwijderd zal er inderdaad een reservering op komen te staan, zodat een andere persoon die niet aan kan maken en berichten voor jou zal ontvangen. Zou je jouw forumprofiel volledig in kunnen vullen, met aanvullend bij "Persoonlijke opmerkingen" de bewuste adressen die nu niet beschikbaar zijn? Dan kijk ik er voor je naar.


Alvast dank Jasper. Ik heb mijn forumprofiel aangevuld .


Merci @Piet A., ik heb de reservering vrijgegeven, je zult 'm nu weer aan kunnen maken! :slight_smile: