Skip to main content

goedendag,

 

sinds enkele weken ontvang ik geen inkomende mail meer op mijn iMac, mobiel en KPNwebmail.

versturen van een bericht is wel mogelijk!

krijg een melding : geen verbinding mogelijk net account “ Planet” 

bij invoeren van WW word er aangegeven dat controle accountnaam of WW is mislukt

WW moet correct zijn

naar mijn weten staan alle instellingen goed.

ligt het probleem nu bij de KPN of Apple? 

 

wie helpt mij uit de brand!

Hallo @no whizzkid KPN webmail is de basis van alle in- en uitgaande mail.

Als je daar in wilt loggen welke (fout)melding(en) zie je dan?

 

 


Hoi @no whizzkid 
De juiste instellingen zijn:
 

Inkomende mail:

Server imap.kpnmail.nl (als je POP gebruikt: inkomende mail pop.kpnmail.nl)

Vul je complete emailadres in als gebruikersnaam

en vul je wachtwoord in.

poort 993 (als je POP gebruikt poort 995)

Vink TLS of SSL aan

Dit geldt ook voor een planet e-mailadres

 


Hallo @huistijger  @no whizzkid geeft aan ook via de webmail niet te kunnen mailen


Hallo @no whizzkid 

 

Als je via webmail niet in kan loggen is misschien je email account geblokkeerd.

Als het account geblokkeerd is dan kan je het wachtwoord wijzigen om hem weer vrij te geven, dat kan via deze link: https://email.kpn.com

Daar dan eerst inloggen met je KPN ID, ook dient je Thuis internet abonnement gekoppeld te zijn aan dat KPN ID, anders zie je geen email adressen.


excuses voor late reactie, stel jullie hulp zeer op prijs

 

@JanD er verschijnt blauw driehoekje met automatische doorsturen is ingeschakeld 

daar zie ik een mailadres staan, die niet exact ons mailadres is ...klopt dit?

ik kan wel vanuit de kpn webmail , op de iMac of mijn mobiel een mail versturen maar ontvang vanaf 30 okt geen inkomende mail meer 

@GeSp kan dus wel inloggen op mijn webmail

@huistijger Host: pop.planet.nl

                    TLS certificaat Geen 

                    staat vinkje bij beheer verbindingsinstellingen automatisch


@JanD dit staat bij driehoekje bij mijn inkomende mail 

Er is mogelijk een probleem met de e-mailserver of het netwerk. Controleer de instellingen voor de account 'Planet' of probeer het opnieuw.

 

De server heeft een fout geretourneerd: Time-out van de verbindingen met de server 'pop.planet.nl' via de standaardpoorten.


Hallo @no whizzkid 

 

Het is beter om nu deze instellingen te gebruiken en niet meer die van de oude Planet servers:

Instellingen POP3

Inkomende server: pop.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 995 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

 

Waar KPN e-mailadres en KPN wachtwoord staat gebruik je jouw Planet e-mailadres en wachtwoord.

 

Bron: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm


@GeSp sorry hoor , ben duzz echt geen whizzkid ;-)

maar zie dat ik wel SPAM mail ontvang van vandaag ? hoe kan dat dan!


probleem opgelost , bedankt allen voor het meedenken

mis nu wel 1 maand aan inkomende mail :(

 

 


Hallo @no whizzkid wat was nu het probleem en hoe is het opgelost?

Dat wetende, we we misschien ook waar de gemiste mails gebleven zijn.

 


Welkom op het forum @no whizzkid, goed om te lezen dat het inmiddels is opgelost., Ik ben ook benieuwd wat de oorzaak precies was.

Je had het erover dat er een melding was dat automatisch doorsturen was ingeschakeld? Als dat zo is kan het zijn dat jouw mail werd doorgestuurd naar dat andere adres. Dan is dat de enige plek waar dat terug te vinden is.

Als je dat doorsturen zelf niet had ingesteld is het ook erg aan te raden om je wachtwoord te veranderen in iets wat je verder nergens gebruikt.


oorzaak ? geen idee. kan ik niet achterhalen

via webmail gevonden dat mail automatisch stond doorgeschakeld naar een mijn onbekend mailadres. ( helaas ook niet opgeschreven, begon wel als ons mailadres maar eindigde op iets anders~) dat mailadres veranderd in een mailadres die ik op mijn telefoon ontvang. 

en heb een ander wachtwoord genomen


Als je de mail niet wilt laten doorsturen kan je dat er ook helemaal af halen in de instellingen van Webmail, dan krijg je de mail gewoon direct daar. 

Nu je het wachtwoord hebt gewijzigd verwacht ik dat het ook niet meer zomaar zal gebeuren. Mocht je het wachtwoord wat je daar had ook bij andere dingen gebruiken is het verstandig om het ook daar te wijzigen naar iets unieks. Met wachtwoorden kan je beter geen risico lopen.