Skip to main content

Ik krijg geen mail binnen op kpnplanet, onder windows 10

Ik ben al eens geholpen door een van jullie medewerkers, maar die kon niets vinden en heeft toen Thunderbird op mijn PC gezet.

In windows mail kan ik al mijn mappen zien, met inhoud, maar zie niets in postvak IN.

Webmail werkt wel en als ik een inkomend bericht verplaats naar een map, zie ik die ook terug in mijn mail onder windows 10.

Een ander account van kpnmail, dat ik nu om redenen opgeheven heb, werkte wel naar behoren. Als ik daarvan de instellingen overneem, is er altijd iets wat dan niet werkt..

 

 

 

Welkom op het forum @Overd009!

Wat gek dat je júist in je postvak in helemaal niets te zien krijgt in Windows mail, terwijl de mail zeker weten wel gewoon binnenkomt. Het klinkt haast alsof er ergens een regel of instelling van toepassing is, waardoor de mail daar niet wordt getoond. Zou je jouw mailaccount eens helemaal willen verwijderen uit Windows mail? En daarna weer opnieuw instellen? Ik ben benieuwd of de mails daarna wél zichtbaar gaan zijn! 


Ik heb al diverse keren het account verwijderd en geïnstalleerd, met POP en met Geavanceerde configuratie. Ik heb wat synchronisatie instellingen gewijzigd, maar dan krijg je dingen zoals dat je inhoud van de mappen niet meer kunt zien enz.

Je raakt dan ook door de mogelijkheden in de war, je weet niet meer wat je gewijzigd hebt en welk resultaat dat geeft.

Ik heb nu het account aangemaakt als POP, terwijl het volgens KPN ingesteld moet worden als geavanceerd. Dan kan ik in ieder geval de inhoud van mijn mappen zien, maar ik wil toch wel graag postvak IN zien.

 

 


Zou je hem eens in willen stellen als IMAP en niet als POP? De instellingen daarvoor vindt je op deze pagina met uitleg over KPN mail instellen op een Windows 10 apparaat. Je kunt de stappen volgen die onder ‘Handmatig instellen’ staan. Ik hoop dat het beter gaat als je deze instellingen gebruikt!


Ik heb twee opties om te installeren: POP/IMAP of geavanceerd.

Beide geven niet de mogelijkheid voor POP of IMAP te kiezen.

Bij POP/IMAP ben je zo klaar, maar zie ik geen postvak IN en in de onderliggende mappen zie ik niet alle onderliggende bestanden.

Bij geavanceerd weet ik helemaal niet wat ik moet instellen voor poorten enz.

Wellicht dat dat nog ergens anders bij instructies van KPN te vinden is, maar niet via de link die u stuurde

 


Sorry, ik heb ingesteld als IMAP, niet als POP. 


Hallo @Overd009 , je kunt het beste IMAP installeren bij GEAVANCEERD en onderaan alles aanvinken.

 


Bij geavanceerd weet ik helemaal niet wat ik moet instellen voor poorten enz.

Wellicht dat dat nog ergens anders bij instructies van KPN te vinden is, maar niet via de link die u stuurde

Als je bij de link die ik stuurde de stappen volgt die onder ‘Handmatig instellen’ staan, krijg je precies te zien om welke poorten en verdere instellingen het gaat :slight_smile:

Wat me trouwens nog niet duidelijk is; je geeft aan dat Thunderbird op je pc is gezet, werkt de mail wel helemaal naar behoren via dat mailprogramma?


Thunderbrid werkt ook goed.

 

Ik heb nu uw laatste raad gevolgd: handmatig, maar daar zie ik geen poortinstelling.

Dit is wat windows er van maakt.

Ik heb nog "Nieuwe e-mail dowloaden” gewijzigd naar: "zodra items binnenkomen” anders zie ik in de onderliggende mappen alleen de 'verse’ emails, de oude worden dan niet weergegeven.

 

 

 

 


Hallo @Overd009 , zo moet het kunnen werken.

Met poorten heb je verder niets te maken.


Ah, het lijkt er op dat hij zelf de juiste poorten koppelt aan de opgegeven servers. Dit is allemaal goed ingesteld, als je nog steeds niets ziet staan in het postvak in, is dit niet iets dat nog aangepakt kan worden door instellingen te wijzigen voor de betreffende mailaccount.

Het lijkt er eerder op dat er iets niet goed gaat in Windows mail zelf, ik wil je aanraden om hierover contact te zoeken met Microsoft, aangezien dit hun product betreft :slight_smile: Mijn tip hierbij is om ze een privébericht te sturen via Facebook, als je daar een account hebt. Uit eigen ervaring weet ik dat ze daar erg snel en goed helpen!


Dat idee had ik zelf ook al een beetje. Ik ga dat zeker proberen.

Dank voor de hulp..

 


Graag gedaan, ik hoop dat je hier samen met Microsoft een oplossing voor kunt vinden :slight_smile: Ik sluit hierbij dit topic!