Skip to main content
Bij de overgang van KPN naar Ziggo i.v.m verhuizing heb ik tijdelijk e-mail-only van KPN aangehouden voor 7,50 per maand

Op mijn nieuwe woonadres kan ik wel mail ontvangen maar niet verzenden

Nu zeg KPN dat ik de uitgaande server van de nieuwe provider (Ziggo) moet instellen maar die werkt niet

Als uitgaande server geef ik aan:

smtp.ziggo.nl

poort 587

type STARTTls,tls of ssl

gebr.naam:.....

wachtw.:........

Wie heeft de oplossing

(web mail van KPN werkt nog wel bij mij)
Beste @jantjeB



Kijk op de volgende KPN pagina voor de details: Overzicht mailserver instellingen



Inkomende server:

pop.kpnmail.nl

SSL aanvinken en poort 995 invullen.

Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen

Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen



Uitgaande server:

smtp.kpnmail.nl

STARTTL of TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen.

Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen

Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen



Via deze instellingen kan je via elk netwerk/provider je KPN e-mail-only bereiken.



Succes!
Hallo @jantjeB ,

heb je bij smtp.ziggo.nl wel verificatie aan aangevinkt?
hoi @Jan-D

Sinds de invoering van authenticated SMTP bij KPN (zo'n drie jaar geleden) gebruik je voor je KPN mail gewoon de uitgaande SMTP mailserver van KPN. Die is via elk netwerk en provider bereikbaar.



Je hebt dus niets te maken met mailservers van Ziggo, hoe wou je daar inloggen met je KPN gebruikersnaam en mail versturen met je KPN email adres?
ik geef alleen aan dat bij Ziggo verificatie op aan moet staan bij smtp, ik spreek niet over kpn.
Hallo @jantjeB, welkom op het KPN forum. Heb je de e-mail gegevens volgens de informatie van @RBxx gecontroleerd?



@Jan-D In het verleden gaf het versturen van e-mail nog wel eens problemen, omdat de instellingen via een 'vreemd' netwerk anders waren dan de mailserver. Dit was een beveiliging van de provider die het niet toestonden om via externe mailservers e-mail te versturen, als maatregel tegen ongewenste e-mail vanuit hun netwerk. De uitgaande mailserver moest in je e-mailprogramma constant gewijzigd worden naar de SMTP-server van de internetprovider waar je mee verbonden was.



In 2015 is daarom authenticated SMTP-server geïntroduceerd. Hierdoor hoef je de instellingen niet steeds te wijzigen wanneer je jouw laptop, mobiel, tablet etc. op verschillende (WiFi-)netwerken verbindt. Authenticated SMTP-server wordt door de gebruikersnaam en wachtwoord altijd via dezelfde server e-mail verstuurd. De juiste gegevens zijn daarom: smtp.kpnmail.nl :)


Nu zeg KPN dat ik de uitgaande server van de nieuwe provider (Ziggo) moet instellen maar die werkt niet



Zonder terugkoppeling van jantjeB blijft wel de vraag wie bij KPN dit nu nog zegt, als al in 2015 authenticated SMTP-server is geïntroduceerd.
Ruud,Jan en Nadia bedankt voor de info.

Na meerdere keren instellen is het gelukt met de instellingen van Ruud.

Alles instellen op de KPN server.

Door de verhuizing moest ik kiezen voor Ziggo (internet 200 mb) en KPN kon niet meer dan 5 m b bieden op mijn nieuwe adres de KPN medewerker was zo eerlijk om te zeggen dat 4G zelfs niet leverbaar was.

Kkortom niets dan lof voor KPN.
Bedankt voor de terugkoppeling @jantjeB . Super dat je met hulp van Ruud de juiste instellingen hebt aangepast voor je mail. Begrijpelijk dat je (helaas) ons hebt ingeruild voor onze oranje concullega. Dat verschil in bandbreedte is niet te overbruggen. Hopelijk dat we jouw lijn in de toekomst gaan updaten met vvdsl of glasvezel. We zien je dan graag weer terug 🙂

.

Reageer