Skip to main content

Sinds gisteren krijgen we geen mail meer binnen op onze samsung telefoons. De melding is: het inloggen is mislukt. De instellingen zijn hetzelfde als op het outlookaccount waar de mail gewoon op binnen komt.

Hoi @je92015 en welkom op het forum! Wat gek dat de mails ineens niet meer binnenkomen. 😕 Even om de instellingen na te lopen, deze zijn als volgt?

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Zo ja, hebben de Samsungs dan wellicht een update gehad en werkt dit sindsdien niet meer? Heb je de toestellen al eens herstart sinds dit gebeurt? 


Ik heb niets meer van je vernomen, dus ik hoop dat het inmiddels opgelost is. Zo niet, laat het gerust weten. 🙂


Ha Sanne,

 

Sorry door de drukte is het niet gelukt om tijdig te reageren. Ja het probleem is opgelost. Bleek ook geen vraag voor jullie aangezien de mail nog niet over is van Telfort naar KPN. Ik was in de veronderstelling dat dat wel zo was vandaar de vraag. Ik zag in de gauwigheid meer van dit soort vragen.

 

De oplossing: bij het instellen van de (standaard)  email client-app van samsung staat er al een email adres een gebruikersnaam én een wachtwoord. Alleen het wachtwoord kan je wijzigen, de gebruikersnaam niet. Aangezien je gebruikersnaam ook je wachtwoord is geworden werkt dat niet meer. De oplossing was het account wissen van de telefoon en opnieuw instellen. Daarna werkt het weer.


Ah vandaar! Fijn om te weten wat de oorzaak en de oplossing was en bedankt voor het delen. 😄


Reageer