Skip to main content

Ik krijg de volgende foutcode:  0x800C013E als ik op mijn laptop de mail wil openen.

Ik kan wel via mijn webmail de mails ontvangen en ook versturen.

Sinds kort heb ik wel VPN geïnstalleerd zodat ik van huis uit kan werken.

Heeft dit wellicht met elkaar te maken?

 

Admin: topic verplaatst naar juiste board

Via deze site kunt u de instellingen nog een keer doorlopen.

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

 


Hallo Jeroen,

Ik had de instellingen al eens doorlopen. De poort voor inkomende berichten staat op 995 en voor uitgaande berichten staat op 587.

Dit zou dus correct moeten zijn. Er is volgens mij iets anders aan de hand.


Als ik die foutcode Google, dan kom ik "Live Mail" tegen. Klopt dat? Is dat het programma wat u gebruikt? Dat programma is hopeloos verouderd. Word al sinds 2017 niet meer ondersteund. U gebruikt toch wel Windows 10 mag ik hopen?


Hallo Nick83,

Ik gebruik inderdaad Windows 10. Echter het kan zo maar zijn dat er met verouderde systeem gewerkt wordt. Wel opvallend dat ik helemaal geen probleem ondervonden heb totdat ik de vorige week VPN geïnstalleerd heb om thuis te werken. Daar mee kan ik gewoon via mijn laptop prima werken.

 


En staat VPN nu aan? Word daar gebruik van gemaakt?

Afgelopen week is misschien ook de 2004 update van Windows geïnstalleerd. Bij mij is die de afgelopen week op 2 pc's geïnstalleerd. Dat kan ook de oorzaak zijn.


Hallo Nick83,

VPN staat nu niet aan. Deze zet ik alleen aan als ik voor mijn werk op mijn laptop bezig ben.

Als ik privé op mijn laptop bezig ben heb ik de VPN niet aan staan.

Van de update heb ik (nog) niets van gemerkt.

 


Als ik mijn mail tracht te openen krijg ik de foutcode 0x800C013E .

Wanneer ik rechtsboven op nog eens aanmelden klik, dan krijg ik zelfs de melding dat mijn e-mail account niet meer bestaat. Terwijl ik via de webmail wel mijn mail kan lezen en ook kan versturen.

Wie kan mij helpen dit op te lossen?

 


@Echt1966 lijkt me handig om hier even naar te gaan kijken. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Daarnaast was het voor me nog niet helemaal duidelijk of je als programma voor de mail Windows Live Mail gebruikt of bijvoorbeeld de Windows 10 Mail app. Zou je dat nog toe kunnen lichten? 


Ik heb mijn profiel aangepast, waarbij ik niiet alles ingevuld heb.

Daarbij gebruik ik inderdaad Windows Live Mail


Zou je eens kunnen kijken als je binnen de Windows 10 Mail app het account opnieuw instelt, of het daar dan wel werkt?