Skip to main content

Goededag

Ik heb precies dezelfde situatie. Vandaag via Student aan Huis 2 mailaccounts overgezet van POP naar IMAP.

Nu ben ik e.e.a. aan het doornemen en zie dat in de webmail (die ik nooit gebruik) geen map Verwijderde Items aanwezig is. Idem bij mijn partner.

Is die map verwijderde items überhaupt standaard aanwezig in KPN-webmail?

Indien niet? Hoe gaat KPN webmail dan om met verwijderde berichten in Outlook (PC/IMAP omgeving)?

Of in het mail programma van een Iphone of Macbook?

groet rick 

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Hallo @Rick B ga eens binnen webmail naar instellingen (⚙️) en dan  “E-Mail” en vervolgens “Wijzig IMAP abonnementen”. Zijn alle mappen daar ‘aan’ gevinkt?

Heb je dan geen “Prullenbak” in webmail? Die is er toch altijd...

 


De webmail heeft een prullenbak. En die kan heel niet verwijderd worden volgens mij.


Webmail: Alle mappen zijn aangevinkt en ik heb een prullenbak

Outlook: Kennelijk is de map Trash nu in de plaats gekomen voor de oude map verwijderde items.

De map Verwijderde items is nog steeds aanwezig maar is leeg. Idem met (het nu actieve) Sent en het inactieve Verzonden items

Kan ik overigens deze niet actieve mappen verwijderen?

 


Ja volgens mij wel. Het zou er zo uit moeten zien:

 

 


Dank!

Outlook: Ik kom aardig in de buurt. Extra heb ik nog Verwijderde en Verzonden Items. Deze zijn leeg en ik denk/hoop overbodig en kunnen verwijderd worden?

Dus een bericht in Trash (Outlook) verschijnt bij KPNmail in de prullenbak.


Dank!

Outlook: Ik kom aardig in de buurt. Extra heb ik nog Verwijderde en Verzonden Items. Deze zijn leeg en ik denk/hoop overbodig en kunnen verwijderd worden?

Ja hoor, verwijder maar.

Dus een bericht in Trash (Outlook) verschijnt bij KPNmail in de prullenbak.

Werkt dit? Dan zit je goed 👍en een bericht in de SPAM map plaatsen werkt dan ook? In de webmail staat die dan ook in SPAM? 


Ha @Rick B, welkom! Is het nu allemaal in orde? Als we nog iets voor je kunnen doen, helpen we je graag verder. 


Jazeker Alles dankzij Nick83 is alles me duidelijk