Skip to main content

Hallo, ik ben de komende dagen in Dusseldorf, maar kan met mijn iPhone 11 op geen  enkele manier een verbinding maken met een mobiel netwerk. Roaming staat aan, Netwerk selectie in eerste instantie automatisch, maar als ik handmatig wil selecteren krijg ik geen enkel netwerk te zien. Het viel me in de trein al op dat zo gauw ik de grens over was ik geen meer bereik had, maar ik verwachtte in de “grote stad” bereik. Zie ik wellicht nog iets over hoofd qua instellingen op mijn telefoon of is Duitsland inderdaad een internet woestijn?

Maak je toevallig gebruik van een E-SIM….?


nee, “gewoon” een nano sim

 


@phrasalferret Welkom op het forum. 

Dat het mobiele bereik in Duitsland minder kan zijn herken ik zeker, wat dat betreft zijn we in Nederland aardig verwend met het mobiele netwerk. 

Maar dat je helemaal geen bereik hebt is wel vreemd, het lukt dus helemaal niet om een netwerk te kiezen? Dus bellen en sms'en lukt ook niet? 

Je zou uiteraard nog kunnen controleren of je 4G APN instellingen nog wel juist staan. 

Kun je laten weten of je hiermee verder bent gekomen? 


Bellen en sms-en lukt inderdaad ook niet, kan alleen connecten met aanwezige wifi netwerken, maar dus niet met providers. Dank je voor de link, ik ga dat gelijk even uitproberen!


Is het ondertussen gelukt @phrasalferret?

Zo niet, kun je jouw profiel van gegevens voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan heb. Dan kijk ik mee of aan onze kant alles goed staat. 

 


Ha Bart, ja het is ondertussen gelukt, het zat 'm uiteindelijk vooral in het stukje “herstel netwerkinstellingen” (Automatisch netwerk selecteren kon ik niet uitzetten; het streepjes “wiel” bleef maar draaien). Ben nu verbonden met O2. Dank voor de hulp!


Top dat het gelukt is. Mocht er weer iets zijn, laat het dan weten.