Skip to main content

Ik zie in de webmail-omgeving van KPN geen optie om een reply-to adres in te vullen. Zie ik iets over het hoofd of zit dit er inderdaad niet in?

Dit adres wordt bij antwoorden/reply toch automatisch al ingevuld door het programma. Werkt bij mij probleemloos.

Kun je eens een afdruk laten zien van jouw scherm bij reply?


Ik kan wel een “van” selecteren, maar niet opgeven waar de e-mails die beantwoord worden naartoe gestuurd worden.
Voor de volledigheid:

  • ik gebruik @vanjohn.nl als afzender voor e-mails die ik verstuur
  • ik gebruik @voorjohn.nl als ontvanger voor reacties/e-mails (dus die wil ik als reply-to instellen)

En ook bij de opties zie ik geen mogelijkheid om dit in te stellen.


Waarschijnlijk gebruik jij webmail binnen een ander mail-programma?

Inloggen op KPN-webmail gaat via deze link: https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp


Hallo @vanJohn 

In Webmail kan je een zgn. “Standaardadres verzender” instellen.

Dat gaat via   :gear:  Instellingen → E-mail → Nieuw bericht

Beneden op dat scherm vind je een invulveld.

Een reply-to kan je inderdaad niet instellen. 


@r_k Ik gebruik webmail direct in de browser Firefox :-)

@RBxx De standaardafzender heb ik ingesteld, maar het gaat juist om die reply-to. Helaas; ik kan op mijn werkpc geen lokale mailclient installeren.


Het scherm dat jij hierboven laat zien is van een “Nieuw bericht”en in van een “Reply/antwoord-bericht”.

Bij dat laatste antwoord je dus op een eerder ingekomen bericht.

 


@r_k  Ook bij het beantwoorden van een e-mail heb je geen optie om een reply-to/antwoorden naar-adres op te geven.- Het gaat niet om het kunnen antwoorden op een e-mail.

In Thunderbird ziet dit er bijvoorbeeld zo uit:
 


De ontvangen van mijn e-mail ziet als van/afzender @vanjohn.nl, maar als hij de e-mail beantwoordt, dan ziet hij als aan/ontvanger @voorjohn.nl.


Hallo @vanJohn 

Zijn de e-mailadressen in jouw voorbeelden alleen fictief of zijn ze ‘echt’? Ik denk het eerste maar anders is het niet verstandig om deze openbaar op het forum te zetten. Tot één uur na plaatsing kan je het bericht nog aanpassen via de drie puntjes rechtsonder je bericht en dan ‘Bewerk’.


@RBxx Thanks - even vergeten dat het een open forum is 🙂 Maar verder komt er toch al voldoende op binnen, haha.


Voor jouw eerste bericht(en) is het te laat (ouder dan 1 uur) maar de latere kan je nog aanpassen.
Ik heb de moderators gevraagd om de eerdere berichten aan te passen.


Welkom @vanJohn! 'k Heb, nav, RBxx's verzoek, de afbeelding uit je eerdere bericht nog even aangepast. Volgens mij is alles zo gekuisd, zoals ze dat in Vlaanderen zo mooi kunnen zeggen.

Er is inderdaad geen optie om een reply-to-adres in te stellen zoals ik zie ik. Ga ik navragen of dat nog komt. Of dat we dit over het hoofd zien.


@vanJohn

Mijn persoonlijke mening is dat het specificeren van een “reply to” adres (of in goed nederlands “antwoordadres”) in de webmail onzinnig is. In een emailprogramma kun je meerdere email-accounts beheren. Dan kun je ook aangeven dat iemand zijn antwoord naar een ander emailadres in een andere mailbox moet gaan. Terwijl je in de webmail per keer slechts 1 emailaccount kunt beheren.

@Erik_

Sinds ca. een maand is de optie / weblink “Service” aan de bovenkant van het forum verdwenen. Ik vind dit zeer duidelijk een stap in de foute richting. Deze optie gaf de bezoeker van het forum de mogelijkheid om zelf een aantal problemen op te lossen. Maar die link is verdwenen en - nogmaals - ik beschouw dat als een (groot) verlies voor het KPN forum.


…. In een emailprogramma kun je meerdere email-accounts beheren. 
….Terwijl je in de webmail per keer slechts 1 emailaccount kunt beheren.

Nee @Willy22 , meerdere accounts kan in KPN webmail sinds afgelopen jaar ook.

Dat kan een extra KPN account zijn, maar ook een derde partij zoals GMail is mogelijk.
KPN Webmail Update 2021: externe en eigen domein e-mailaccounts toevoegen | KPN Community


@vanJohn, ik heb antwoord op mijn navraag over het kunnen instellen van een reply to adres. Deze optie bestaat inderdaad niet in de webmail. Het staat vooralsnog ook niet op de planning om dit mogelijk te maken.  Mocht dit veranderen laten we het weten.


Sinds ca. een maand is de optie / weblink “Service” aan de bovenkant van het forum verdwenen. Ik vind dit zeer duidelijk een stap in de foute richting. Deze optie gaf de bezoeker van het forum de mogelijkheid om zelf een aantal problemen op te lossen. Maar die link is verdwenen en - nogmaals - ik beschouw dat als een (groot) verlies voor het KPN forum.

Dit hebben we vorige week weer teruggezet, @Willy22. We waren aan het kijken voor een aangepaste bovenbanner (qua inhoud), en daarbij is hij even helemaal verdwenen. Was niet de bedoeling.