Skip to main content

Kan niet bij Netmail met een Franse Sim kaart, niet via hotspot maar ook niet rechtstreeks op smartphone.

Als ik overga op mijn Nederlandse Simkaart werkt Netmail gewoon.

Hoi @derkjw, welkom op onze community! Ik heb hier niet direct een verklaring voor. Lukt het inloggen niet of laadt de pagina gewoon niet?


Kijk eens via onderstaande link voor aanvullende info @derkjw :

https://www.digicomp.nl/netmail/


Geachte Thomas en N.N,

Hartelijk dank voor julĺie reactie!

 

Als ik wil inloggen op webmail, dus niet mijn mail ophalen en op mijn computer zetten, krijg ik de gebruikelijke inlogpagina te zien.

Als ik daar met mijn Franse simkaart actief mijn gebruikersnaam en wachtwoord invul en op verzenden druk krijg ik weer lege invulvelden te zien en dat kan ik oeverloos herhalen met het zelde resutaat.

Doe ik hetzelfde met mijn Nederlandse sim kaart actief, dan krijgk na enkele seconden mijn inbox te zien.

Zou het een beveilingsmaatregel van KPN kunnen zijn, dik mogelijk kan uitschakelen?

 

Met vriendelijk groet,

derkjw


Dit hoort gewoon te werken, als toegang geblokkeerd wordt zou je daar ook een foutmelding of iets van moeten krijgen. Ik heb hier niet echt een verklaring voor


Heb je al eens een andere browser geprobeerd bij het inloggen via de webmail of de cookies verwijderd binnen de browser @derkjw 


Geachte heer Wijsgeer, N.N.,

Dank voor uw suggestie, dat heeft idd een keer gewerkt met een ander programma.

Met Netmail helaas geen verandering, ik heb de volgende browswers geprobeerd:

Brave

Bing

Duckduckgo

Firefox

Met Ccleaner verwijder ik wekelijks de cookies en controleer ik het register.

Blijft vreemd, ik kan me er wel mee redden door voor mijn netmailsessies mijn Nederlandse sim kaart te activeren maar ik vergeet vaak weer terug te schakelen naar mijn Franse Sim en mijn Nederlandse internet bundel is maar 500 mb

met vriendelijke groet,

Derkjw

 


Is Bing een browser? Dat is toch de zoekmachine van Microsoft. Edge is de browser.

Maar goed. Je zou wereldwijd je mail via http://webmail.kpnmail.nl (!) moeten kunnen benaderen. Het is gek want met je KPN simkaart ga je tenslotte ook via het Franse netwerk.

Ik kon, jaren terug, al in Zweden op een Zweedse pc (met op Zweeds ingestelde Firefox dus beetje lastig) m'n Nederlandse e-mail gewoon benaderen.


Dank voor je correctie en je antwoord, Peter.

De url is goed. En ik kan met elke pc waar ook ter wereld inloggen op Hetnet. 

En ook met met de hotspot van mijn mobiel maar dan alleen met mijn Nederlandse Simkaart.

Maar mijn Franse simkaart maakt een vordering door. Zojuist kreeg ik 3 seconden mijn inbox te zien waarna ik weer het verzoek kreeg om opnieuw in te loggen.

Daarna ging het weer als vanouds zonder inbox te zien weer direct het verzoek in te loggen.

Nu ben ik op het platteland. Ik zal van de week in de’grote’ stad met betere verbindingen het nog eens proberen. Misschien heeft het met het bereik te maken…..


Ik zag dit topic toevallig, @derkjw, en ik wil hier toch nog even met je over doorgaan. Ik begrijp dat het dus eigenlijk om de KPN Webmail gaat die je niet kunt bereiken vanaf je Franse simkaart. En het gaat er dan om dat je wel de inlogpagina ziet, maar dat het inloggen zelf niet lukt?

Wat er waarschijnlijk aan de hand is, is een stukje beveiliging. Ons mailsysteem monitort inlogpogingen, vooral als deze komen vanaf een buitenlands IP-adres. Het kan dan immers zijn dat het gaat om een spammer of hacker die toegang probeert te krijgen tot je mailbox. Daar laten we allerlei regels op los om te kijken wanneer iets wel of niet verdacht is. En afhankelijk daarvan kan het zijn dat de inlogpoging geblokkeerd wordt. 

Ik verwacht dat jij op je Franse simkaart een dynamisch IP-adres hebt. Dat wil zeggen dat het IP-adres vaak verschillend zal zijn. Dat is bij uitstek iets dat het mailssysteem verdacht vindt. Vooral als het vaak gebeurt. En ik maak op uit je bericht dat jij veel in Frankrijk bent. 

 

Wat ik je dan in dit geval ook zou aanraden is om de webmail zoveel mogelijk via je Nederlandse simkaart te benaderen. Of, als jij regelmatig op een vaste plek bent (als je bijvoorbeeld een woning hebt in Frankrijk), om daar een vaste verbinding te nemen met een IP adres dat niet wisselt. 


Dank voor je bericht, Erik!

Ik denk dat dat idd het probleem is. Op mijn Franse vaste adres heb ik nooit een probleem met mijn vaste fiber aansluiting en idd mijn Franse simkaart zal ongetwijfeld een dynamisch IP adres hebben. Ik reis met mijn telefoon zowel in als buiten Frankrijk.

Ik wisselde al naar mijn Nederlandse Sim kaart als ik Netmail wil gebruiken maar ben regelmatig door mijn Nederlandse tegoed heen terwijl mijn Franse Sim schier onuitputtelijk is.

Vandaar dat ik bvk ook mjin Franse Sim wil gebruiken voor netmail maar jouw antwoord maakt duidelijk dat dat dus niet gaat werken.

 

Mijn dank aan allen die hebben gereageerd! 

 

Met vriendelijke groet,

Derkjw


Hoi @Erik van KPN , het ‘probleem’ van steeds opnieuw inloggen is niet beperkt tot buitenlandse sim’s.

Toen ik op vakantie in Nederland webmail gebruikte op mijn tablet, verbonden met de hotspot op mijn telefoon (met KPN sim), kreeg ik hetzelfde verschijnsel. In het begin geen probleem maar na enige tijd steeds weer opnieuw inloggen.


Kan inderdaad ook in Nederland gebeuren, RBxx. Bij buitenlandse IP adressen letten we al bij voorbaat meer op. Maar ook in Nederland kunnen we inlogpogingen blokkeren als we gekke dingen zien gebeuren vanaf een bepaald IP adres. Als jouw telefoon net op dat moment een IP adres gebruikte dat ook recent door anderen gebruikt werd op een verdachte manier, dan word je de bijvangst.


Reageer