Skip to main content

Sinds vandaag deze melding.  Ook de webmail dat altijd werkte is niet meer bereikbaar. Alles van de KPN op internet na geplozen maar krijg nergens een antwoord of draai in een vicieuze cirkel van vraag/antwoorden. Nieuw password aangemaakt voor webmail : werkt ook niet. KPN bellen : totaal onmogelijk : geen nummer te vinden , wel een oplichter met 1 euro per minuut.

Hallo @Kie2 het gratis nummer van KPN is 0800 0402


Hallo @Kie2 

 

De reden dat je een certificaatfout krijgt is omdat pop3.wxs.nl dezelfde server is als pop.kpnmail.nl en de naam pop3.wxs.nl komt nu niet overeen met het certificaat waarin pop.kpnmail.nl staat.

Je moet nu dus gebruik gaan maken van de KPN instellingen, zie deze pagina: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/geen-e-mail-ontvangen-of-versturen.htm

 

Daar kan je vinden hoe je inlogt op KPN webmail en ook de instellingen voor POP3 en SMTP vinden.


Probleem opgelost door de de fout boodschap serieus te nemen. Kennelijk is “wxs.nl” gekaapt.

Heb alles omgezet naar een ander  account en alles terug gekregen.

Het was een leerzame exercitie om te ontdekken hoe volstrekt waardeloos de ondersteuning van KPN is. Ze willen geen telefoontjes maar hebben veel geld gestopt in een website systeem dat voor de doorsnee gebruiker totaal onbruikbaar is.


Dat pop3.wxs.nl niet meer werkt, daar kan ik me nog wel een voorstelling bij maken. Maar webmail zou gewoon moeten werken hoor...


Hallo GeSp. Dank voor je antwoord. Ik ga het niet meer proberen omdat ik het anders heb opgelost.

De vraag blijft:  hoe kan van de ene dag op de andere dag deze fout optreden.

Het kan zijn dat bij KPN klakkeloos de wijziging is doorgevoerd. Geen mededeling naar de gebruikers.

Geen bereikbaarheid van de KPN.

Blijkt nu wel via een forum te gaan.

Jouw antwoord is denk ik geheel correct en geschikt voor de enkelingen die dit overkomt en op zoek gaan naar een antwoord.

Ik heb ongeveer 24 jaar met de instellingen, zoals die afgelopen woensdag ochtend nog waren, gewerkt.

Maar veel dank voor jouw snelle antwoord.


Hallo Jan D.  Dat nummer heb ik niet kunnen vinden, maar nu in mij logboek opnemen.

Dank voor de moeite.