Skip to main content

Hallo,

Ik heb contact gehad met KPN, omdat ons account niet bereikbaar was nadat het is omgezet naar KPN. Nu schijnt het email adres eindigend op @telfort.nl een alias te zijn. De medewerker heeft bevestigd dat dit email adres hoort bij ons account, maar het is nergens terug te vinden. Niet in mijnKPN en ook niet in ons hoofd email account. Is hier een mederator die me kan helpen om weer toegang te krijgen tot het alias adres?

Alvast bedankt 

Hallo @Baptisten ,

Je kunt via je MijnKPN ook aliassen toevoegen aan je KPN e-mail adres. Wil je het op die manier proberen en kijken of het dan wel goed gaat? Op deze pagina kun je vinden hoe je dit via je MijnKPN doet. Laat maar horen wat je bevindingen zijn!


Beste @Noordzee 

Dat werkt helaas niet. Daar kan ik alleen maar email adressen eindigend op @kpnmail toevoegen. Het gaat hier om een reeds bestaand @telfort.nl email addres waarvan ik het wachtwoord niet meer weet. En via wachtwoord reset kom ik niet tot het punt waar ik het wachtwoord kan resetten...


Ook niet als alias bij een zelf verzonnen e-mailadres wat eindigt op kpnmail?

Dus eerst een kpnmail-adres aanmaken en dan daarna die alias toevoegen. 

 

Je kunt bij KPN e-mailadressen instellen die eindigen op:

@kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @snelnet.net, @on.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsnet.nu, @onsneteindhoven.nl, @onsnetnuenen.nl, @xs4all.nl, @telfort.nl, @tip.nl, @tiscali.nl en @tiscalimail.nl. 

bron : https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm


@Noordzee 

Ik heb een nieuw hoofd email adres eindigend op @kpnmail.nl aangemaakt en bij dit account geprobeerd het email adres eindigend op @telfort.nl toe te voegen, maar dan krijg ik de volgende foutmelding: “De e-mailadressen konden niet opgeslagen worden. E-mailadres ***@telfort.nl is niet beschikbaar”.

Bijkomend probleem is dat op het email adres ***@telfort.nl een auto forwarding is ingesteld, wellicht is het daarom dat ik het niet kan toevoegen.


Ok @Baptisten ,

Dan kan een moderator jou wellicht verder helpen. 


@Noordzee dankjewel voor je hulp, dan wacht ik tot er een moderator reageert.


De wachttijd is momenteel drie tot vier dagen. Vermoedelijk ben je morgen aan de beurt. Zorg er wel voor dat je het Forum profiel  volledig gevuld is. Want anders kunnen ze niets voor jou opzoeken. Zet daar dan ook het bewuste e-mailadres neer. 


Dankjewel, heb mijn profiel aangevuld.


Hoi @Baptisten, welkom op ons forum!
Ik heb meteen even met je meegekeken en zie dat het mailadres wat je noemt in je profiel al bestaat en dus in gebruik is.
Als ik het mailadres opzoek in onze systemen zie ik hem daar staan zonder klantnummer.

Hem eenvoudig overzetten kan dus helaas niet en daar moet even iemand naar kijken. Ik heb hiervoor een ticket aangemaakt, er wordt nog telefonisch contact opgenomen met het bij ons bekende contacttelefoonnummer, dit zal vanaf een 088 of afgeschermd nummer zijn.


Hallo @Thomas 

Het is me duidelijk geworden wat er aan de hand is met het email adres welke ik in mijn profiel heb genoemd. De reden waarom je het hebt gevonden zonder een klantnummer is dat het als een alias is geregistreerd bij iemand anders. Deze persoon heeft destijds het email adres op haar privé account aangemaakt ten dienste van onze gemeente. Ik heb inmiddels contact met haar gehad en we gaan ervoor zorgen dat alle mogelijke afzenders worden overgezet naar ons nieuwe email adres en dan gaat het oude email adres worden opgeheven. Dus wat mij betreft is het daarmee opgelost. In ieder geval bedankt voor je hulp en het uitzoeken.