Skip to main content
Ik kan ook geen email meer versturen (laatste die nog wel lukte was 19 maart, maar 28 maart lukte niet meer). Ik heb helemaal niets aan de instellingen veranderd, die voor zover ik kan zien volkomen kloppen met de geadviseerde waarden (tot vorige week werkte het gewoon). Ik gebruik Windows Mail (op Windows 10).



Ontvangen gaat gewoon. Webmail werkt ook (ontvangen en versturen).



Admin: Bericht afgesplitst van Problemen met e-mail verzenden in Outlook 2011 (Mac), foutcode 39, 51 | KPN Community

Dat is inderdaad vreemd zeker omdat jij met een heel ander programma werkt. mijn laatste mail heb ik op 27 maart kunnen verzenden. Ligt het dan toch bij KPN?
ik merkte op 29 maart dat ik geen mail kon laten uitgaan. Ontvangen gaat nog steeds goed.

De boodschap 'het einde van het bestand is bereikt' kan ik niet plaatsen.
Er is wel een overeenkomst, omdat het ook hier gaat om een ouder mailprogramma dat niet meer ondersteund wordt.
Hoi @Pete K678, Goed dat je aangeeft dat jij ook problemen ervaart met het versturen van e-mails. Je bericht is afgesplitst omdat het gaat over het mailen via Outlook op de Mac. Jij gebruikt Windows mail op de windows 10. Misschien is er een verband, maar wil je toch vragen om de instellingen voor uitgaande e-mail te controleren. De instellingen kun je vinden op deze pagina. Gebruik voor het versturen van e-mail: smtp.kpnmail.nl en gebruik TLS (poort 587). Als het dan nog niet lukt ben ik benieuwd of je ook een bepaalde foutmelding te zien krijgt bij het versturen van e-mails.
Die instellingen kloppen, behalve dat het SSL is ipv TLS. De foutmelding is:

"Your server has unexpectedly terminated the connection. Possible causes for this include server problems, network problems, or a long period of inactivity. Subject '[xxx]', Account: 'freeler.nl', Server: 'smtp.kpnmail.nl', Protocol: SMTP, Port: 587, Secure(SSL): Yes, Error Number: 0x800CCC0F"
@Pete K678, Het is mij niet duidelijk of je de uitgaande e-mailinstellingen gewijzigd hebt van SSL naar TSL. Als je dit nog niet hebt gedaan, dan zou ik je willen vragen om die alsnog te doen. SSL is voor oudere apparaten. Hopelijk zorgt dit verschil ervoor dat je weer e-mails kunt verzenden.
Er is geen mogelijkheid om dit te wijzigen.



Overigens staat de kpn site wel SSL toe:

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm
Voor de inkomende e-mails gebruik je SSL, voor uitgaande e-mails gebruik je TSL. Behalve als je een oud apparaat in gebruik hebt. Wil je een printscreen van je uitgaande e-mailinstellingen op de PC maken en plaatsen in dit topic? I.v.m. privacy adviseer ik je je e-mailadres af te schermen. Misschien zien we dan waarom je geen e-mails kunt versturen van je PC.
Het is geen oud apparaat, maar een oud email programma.
Als dat het is, ben ik benieuwd of je wel eens een andere mailprogramma hebt overwogen. Wil je ook nog een printscreen maken van de uitgaande mailinstellingen van Windows mail?
Ik heb het wel eens overwogen, en ben na een korte kennismaking telkens in paniek gevlucht.
Dat is jammer om te lezen @Pete K678. Ik help je graag verder, zou je daarvoor nog een printscreen maken van de uitgaande mailinstellingen van Windows mail?
Het was mij nog niet duidelijk waar die printscreen heen zou moeten (het lijkt me geen goed idee om dat online te zetten).



Ondertussen een verrassende ontwikkeling: in het tabblad "Servers" is er een vakje bij "Outgoing Mail Server" met "My server requires authentication". Dat had ik aangevinkt (naar mijn beste weten omdat anders de server geen email accepteerde, met de instelling "Use same settings as my incoming server"), en om te proberen heb ik dat vinkje weggehaald, en nu gaat het versturen van email ineens wel ... Snappen doe ik het niet, maar zolang het werkt ...
Hoi @Pete K678, Wat goed dat je het probleem hebt opgelost. Op de server voor uitgaande e-mail is authenticatie vereist. Authenticatie is het proces waar wordt nagegaan of een gebruiker, een andere computer of applicatie daadwerkelijk is wie hij beweert te zijn. Een printscreen van de e-mail instellingen was niet erg geweest. De instellingen zijn gelijk voor iedereen. Alleen het e-mailadres is anders, maar deze had je nog uit de printscreen kunnen halen. Maar in jouw geval is het niet meer nodig. Als je in de toekomst toch nog problemen met de mail ervaart, kun je ons altijd weer een bericht sturen. Voor nu wens ik je een fijn weekend.


Reageer