Skip to main content

Hoi,

 

ik kan ook geen mail meer verzenden van mijn windows live mail.

Tot een paar dagen geleden lukte dat nog wel. De instellingen zijn niet gewijzigd.

 

Ik gebruik windows defender als antivuris programma.

 

Hoe kan ik nu mijn mail verzenden?

 

Bedankt!

 

Gr. René

Hallo @3drene Windows Live Mail moet je niet meer willen gebruiken, wordt al jaren niet meer ondersteund door Microsoft. Als je een recente versie van Windows hebt, gebruik dan beter de opvolger van Live Mail: MAIL van Windows of anders de webmail van KPN:

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

Succes.

 


@3drene 

Lukt het wel om email via de KPN webmail te versturen bijv. naar jouzelf ? Zo ja, dan ligt de fout bij Windows Live Mail.


Hallo @Willy22 , dat lukt helaas ook niet.


Lukt inloggen op KPN Webmail wel?


Hoi @Nick83 , dat lukt wel. Het is puur alleen van die plek dat ik niks kan verzenden.

Ontvangen ed gaat wel.

 


Krijg je ook een foutmelding @3drene? Of blijven de berichten in het Postvak Uit hangen? 
Ik ben het ook wel eens met de anderen die je aanraden om een ander en meer up to date e-mailprogramma te gaan gebruiken. 


@3drene 

Zet Defender eens uit. Lukt het dan wel om email te versturen ?


Krijg je ook een foutmelding @3drene? Of blijven de berichten in het Postvak Uit hangen? 
Ik ben het ook wel eens met de anderen die je aanraden om een ander en meer up to date e-mailprogramma te gaan gebruiken. 

Ik krijg ook een foutmelding.


@3drene

Zet Defender eens uit. Lukt het dan wel om email te versturen ?

Ik zou niet weten hoe ik dat moet doen...


@3drene

Open het programma “c:\windows\system32\services.msc”. Daar moet je dan de Service “Win Defender” (tijdelijk) uitzetten.


Krijg je ook een foutmelding @3drene? Of blijven de berichten in het Postvak Uit hangen? 
Ik ben het ook wel eens met de anderen die je aanraden om een ander en meer up to date e-mailprogramma te gaan gebruiken. 

Ik krijg ook een foutmelding.

Om wat voor foutmelding gaat het dan precies? Daar ben ik wel benieuwd naar. 


Krijg je ook een foutmelding @3drene? Of blijven de berichten in het Postvak Uit hangen? 
Ik ben het ook wel eens met de anderen die je aanraden om een ander en meer up to date e-mailprogramma te gaan gebruiken. 

Ik krijg ook een foutmelding.

Om wat voor foutmelding gaat het dan precies? Daar ben ik wel benieuwd naar. 

 

Er is een onbekende fout opgetreden.

Onderwerp 'Fw: Bedankt voor je aanmelding'
Serverfout: 550
Reactie van server: 550 5.7.1 Mail rejected.
Server: 'mail.planet.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC69
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Nee


@3drene

Open het programma “c:\windows\system32\services.msc”. Daar moet je dan de Service “Win Defender” (tijdelijk) uitzetten.

Helaas kan ik dat programma niet openen...


Hallo @3drene de instelleningen voor de uitgaande mail kloppen ook niet (meer), zie onderstaand voor de goede instellingen:

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen


Hoi,

 

ik heb inmiddels een andere computer.

Vanmorgen ging het goed, maar nu krijg ik wederom een foutmelding. Ik heb nu Office als mail pakket:

 

Hoe kan ik dat dan oplossen?

Is intussen opgelost, was een fout met mijn wachtwoord...

 

Gr. René


En wat als je Windows Office 11 Pro Mail app geen TLS mogelijkheid heeft om aan te vinken?

Mail ontvangen geen probleem, versturen blijft in Postvak UIT steken. 


Hallo @Whateverman 

 

Dat hoeft ook niet, je kan daar ook SSL voor aanvinken.
Bij mij staat het zo ingesteld en ik kan mail ontvangen en versturen:

 


Dank voor je antwoord. Heb het ook geprobeerd mét SSL aangevinkt, geen verschil helaas. 


Welke domeinextensie (gedeelte achter het @) gaat het om?

Voor alle KPN domeinen behalve XS4All moet je de instellingen zoals in het plaatje gebruiken, staat dat bij jou ook zo ingesteld?

 

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Klant van XS4ALL? Check hieronder je IMAP-instellingen

Inkomende server: imap.xs4all.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: XS4ALL e-mailadres invullen
Wachtwoord: XS4ALL wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.xs4all.nl TLS (of SSL/poort 465 voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: XS4ALL e-mailadres invullen
Wachtwoord: XS4ALL e-mailadres invullen


Yep, exact zoals op het plaatje staat het ingevuld. Is een @hetnet account, maar met kpnmail.nl instellingen


Ik heb het ook nog getest met een @hetnet account, werkt hier prima, je ontvangt toch wel mail, anders zou het een fout wachtwoord kunnen zijn.

Je zou ook kunnen proberen of het met Thunderbird wel werkt: https://www.thunderbird.net/nl/