Skip to main content

Gisteravond gaf Outlook 2019 op mijn PC met Windows 10 de foutmelding dat het synchroniseren van mijn kpnmail account niet lukte doordat er geen verbinding met de IMAP server kon worden gemaakt. Outlook vroeg heet wachtwoord in te geven, maar dat had geen effect.
Tegelijkertijd kon mijn vrouw vanaf haar Android tablet geen e-mail ontvangen of versturen op haar e-mail adres op hetzelfde KPN account met het door Samsung voorgeïnstalleerde e-mail programma.
Met haar Outlook 2019 op haar laptop met Windows 11 had mijn vrouw hetzelfde probleem als ik op mijn PC.
Ik kreeg geen van de problemen verholpen.
Mijn PC is met Internet verbonden via ethernet, de tablet en de laptop via Wifi.
Vanmorgen bij het opstarten van de verschillende apparaten werkte alles weer normaal en waren alle e-mails verzonden en ontvangen.

Op mijn PC had ik het genoemde probleem al eens eerder. Ik weet niet meer hoe heet zich toen heeft opgelost.

Omdat hetzelfde probleem zich voordeed bij 3 verschillende apparaten lijkt het me niet waarschijnlijk dat het aan de apparaten of de betreffende software ligt.

Ik hoop dat er een oorzaak kan worden gevonden. Het tevergeefs zoeken naar een oplossing heeft me al teveel tijd gekost.

Er was gisteren volgens mij een storing bij KPN. Daardoor werkte het bij heel veel mensen niet.


Er was gisteravond een storing bij KPN. Inmiddels zou het probleem verholpen moeten zijn.

Ik kan mijn e-mailaccounts sinds vanochtend ook weer bereiken.


hartelijk dank voor je bericht.

Ik dacht ook aan een storing en heb gisteravond nog gekeken of er een storing bekend was, maar vond geen melding.


Hoi @MechaNic44 , de storingsmelding op https://www.kpn.com/service/storingen.htm zag ik pas vanochtend op de website verschijnen. Een beetje mosterd na de maaltijd 😉.


dank allemaal voor jullie reacties.


Reageer