Skip to main content

Sinds vermoedelijk gisteren kan ik geen email meer verzenden wel ontvangen.

Dit gebeurt op alle 4 van mijn email adressen van de KPN

Outlook geeft aan dat er geen verbinding is met de smtp server.

Ik heb de instellingen allemaal gecontroleerd echter geen oplossing.

Graag contact hierover

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt.

Sinds vermoedelijk gisteren kan ik geen email meer verzenden wel ontvangen.

Dit gebeurt op alle 4 van mijn email adressen bij de KPN

Outlook geeft aan dat er geen verbinding is met de smtp server.

Ik heb de email instellingen allemaal gecontroleerd en de router gereset maar echter geen oplossing gevonden.


E zijn meerdere meldingen van dit probleem. Het schijnt te maken te hebben met AVG en Avast beveiliging. Voor  de Avast gebruiker is deze oplossing aangedragen door Ruud ; 

Het lukt mij niet om e-mail te verzenden en maak gebruik van Avast | KPN Community

en deze voor de AVG gebruikers van Wim ;

Om ongestoord te mailen kun je in AVG Internet Security het volgende doen:

Ga naar menu, instellingen, basisbescherming, e-mail schild en uitgaande e-mail (SMTP) scannen uitzetten.  

 

In onderstaand topic staan wat oplossingen voor dit probleem: 

Uitgaande mail werkt niet in Outlook, fout 0x8004210B | KPN Community



Admin: berichten samengevoegd met bestaand topic


Hoi @NicovP, welkom op ons forum! Heb je het nog weer werkend gekregen met de tips die Hans noemt?


Ik gebruik geen Avast en heb hetzelfde probleem in Thunderbird. Hebben jullie hier ook een oplossing voor?

Sending of the message failed.
An error occurred while sending mail. The mail server responded: Unable to relay without authentication.. Please verify that your email address is correct in your account settings and try again.

Alvast bedankt voor de reactie


Hallo @GaGaa 

 

Dan heb je waarschijnlijk geen account gegevens ingevuld staan bij de uitgaande server in Thunderbird.

Bij de Accountinstellingen en dan ‘Instellingen voor uitgaande server (SMTP)’ zou je het zo moeten instellen, bij gebruikersnaam dan je eigen email adres invullen: