Sinds vermoedelijk gisteren kan ik geen email meer verzenden wel ontvangen.
Dit gebeurt op alle 4 van mijn email adressen bij de KPN
Outlook geeft aan dat er geen verbinding is met de smtp server.
Ik heb de email instellingen allemaal gecontroleerd en de router gereset maar echter geen oplossing gevonden.
E zijn meerdere meldingen van dit probleem. Het schijnt te maken te hebben met AVG en Avast beveiliging. Voor de Avast gebruiker is deze oplossing aangedragen door Ruud ;
Hoi @NicovP, welkom op ons forum! Heb je het nog weer werkend gekregen met de tips die Hans noemt?
Ik gebruik geen Avast en heb hetzelfde probleem in Thunderbird. Hebben jullie hier ook een oplossing voor?
Sending of the message failed. An error occurred while sending mail. The mail server responded: Unable to relay without authentication.. Please verify that your email address is correct in your account settings and try again.
Alvast bedankt voor de reactie
Hallo @GaGaa
Dan heb je waarschijnlijk geen account gegevens ingevuld staan bij de uitgaande server in Thunderbird.
Bij de Accountinstellingen en dan ‘Instellingen voor uitgaande server (SMTP)’ zou je het zo moeten instellen, bij gebruikersnaam dan je eigen email adres invullen:
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.