Skip to main content
Antwoord

Gek antwoord e-mailadres in mail na doorgeven gegevens glasvezel

• September 18, 2025
  • 5 reacties
  • 57 keer bekeken

Vandaag heb ik mijn gegevens ingevuld bij een KPN medewerker om een glasvezel verbinding aan te leggen. Alles lijkt wel te kloppen alleen in de mail die ik heb gekregen staat dit bij het antwoord aan adres. Klopt dit of ben ik gescamd?

Admin: gegevens verwijderd ivm privacy

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Martijn421 ,

Zo te zien, is er niet aan de hand.

De afzender is noreply@kpn.com en dat e-mailadres gebruikt KPN vaker. 

Dat andere adres is een MX-record.

Bron:

https://www.hostingdiscounter.nl/faq-items/wat-is-een-mx-record

Met een MX of Mail Exchange record kun je een domeinnaam verwijzen naar mailsysteem. Een MX-record zorgt voor de correcte afhandeling van de aflevering van inkomende e-mails.

Over het algemeen worden er twee of meerdere MX-records ingevuld. Deze worden aangeduid met prioriteiten, waarbij de hoofdserver het laagste getal (bijvoorbeeld 100) heeft. Mocht er iets misgaan bij het afleveren van de e-mail op deze server, dan zal er geprobeerd worden om de mail af te leveren op de tweede mailserver, die aangeduid is met een hoger getal (bijvoorbeeld 200).

Je kunt er vanuit dan dat alles in orde is, maar je kunt uiteraard ten alle tijden dit navragen bij de klantenservice.

Hoe? 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

5 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • September 18, 2025

Bel voor de zekerheid met de KPN.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 19, 2025

Hallo ​@Martijn421 ,

Zo te zien, is er niet aan de hand.

De afzender is noreply@kpn.com en dat e-mailadres gebruikt KPN vaker. 

Dat andere adres is een MX-record.

Bron:

https://www.hostingdiscounter.nl/faq-items/wat-is-een-mx-record

Met een MX of Mail Exchange record kun je een domeinnaam verwijzen naar mailsysteem. Een MX-record zorgt voor de correcte afhandeling van de aflevering van inkomende e-mails.

Over het algemeen worden er twee of meerdere MX-records ingevuld. Deze worden aangeduid met prioriteiten, waarbij de hoofdserver het laagste getal (bijvoorbeeld 100) heeft. Mocht er iets misgaan bij het afleveren van de e-mail op deze server, dan zal er geprobeerd worden om de mail af te leveren op de tweede mailserver, die aangeduid is met een hoger getal (bijvoorbeeld 200).

Je kunt er vanuit dan dat alles in orde is, maar je kunt uiteraard ten alle tijden dit navragen bij de klantenservice.

Hoe? 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

• September 19, 2025

Er staat mx in de domeinnaam van het emailadres. Maar het is geen mx record. Ziets word helemaal niet weergegeven in een normaal emailprogramma. 

Het is gewoon een normaal emailadres. Als je reageert op deze mail, dan gaat je mailtje niet naar noreply@kpn.com. maar naar none@mx11.hostingdiscounter.nl. Zo'n reply-to adres is gewoon een optie die ingesteld kan worden bij een email die je verzend. En daar is hier gebruik van gemaakt.

Maar je kunt je wel afvragen of dat zo bedoeld is. Ik denk het niet.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 20, 2025

Hi ​@Martijn421 en welkom bij de KPN Community, heel goed dat je hier zo scherp op bent.

Is het inmiddels gelukt om duidelijkheid te krijgen? Ik ben benieuwd hoe het nu precies zit en of alles goed is afgelopen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 20, 2025

Bedankt voor de reacties! Ik zie inmiddels dat in andere mails van kpn (oa van dit forum) hetzelfde staat dus ik heb er wel vertrouwen in dat het echt is