Skip to main content
Antwoord

Gewenste e-mails blijven in de spambox terechtkomen, ondanks markering als 'geen spam'

• May 21, 2025
  • 5 reacties
  • 49 keer bekeken

Om de haverklap belanden sommige mails in de spambox ook als ik aangeef dat het geen spam is maar een gewenst bericht, dit is heel irritant want ik mis zo regelmatig belangrijke mails.

Hoe kan dit toch gebeuren dat als ik meld dat het geen spam is het de volgende keer toch weer gebeurt.

Geen peil op te trekken het gaat van bedrijven tot mails van gezondheidszorgverleners.

Beste antwoord door Denise van KPN

Een hele terechte vraag, ​@tyn64. Eentje waar ​@JanD heel duidelijk antwoord op geeft:

Beste ​@tyn64 , het spamfilter is een zelflerend programma, als maar genoeg mensen vaak aangeven dat een mail goed is, komt de mail vanzelf weer gewoon in de inbox

Daarbij krijg je ook nog een mooie tip van ​@WMG-N!

​Advies:  als je een POP account hebt maake dan een extra IMAP aan die ook naar jouw emailaccount wijst. Dan wordt het gemakkelijker om gemist email uit de spammap te halen en naar Postvak In te verplaatsen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 21, 2025

Beste ​@tyn64 , het spamfilter is een zelflerend programma, als maar genoeg mensen vaak aangeven dat een mail goed is, komt de mail vanzelf weer gewoon in de inbox, dus niet al na 1 keer goedkeuren.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 21, 2025

@tyn64 

Welk protocol gebruik je in jouw emailprogramma ? POP of IMAP ? Of gebruik je alleen de KPN webmail ?

Advies:  als je een POP account hebt maake dan een extra IMAP aan die ook naar jouw emailaccount wijst. Dan wordt het gemakkelijker om gemist email uit de spammap te halen en naar Postvak In te verplaatsen.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Een hele terechte vraag, ​@tyn64. Eentje waar ​@JanD heel duidelijk antwoord op geeft:

Beste ​@tyn64 , het spamfilter is een zelflerend programma, als maar genoeg mensen vaak aangeven dat een mail goed is, komt de mail vanzelf weer gewoon in de inbox

Daarbij krijg je ook nog een mooie tip van ​@WMG-N!

​Advies:  als je een POP account hebt maake dan een extra IMAP aan die ook naar jouw emailaccount wijst. Dan wordt het gemakkelijker om gemist email uit de spammap te halen en naar Postvak In te verplaatsen.

• Auteur
  • Helper
  • May 23, 2025

Beste Jan,

Het gaat hier niet om na een keer goedkeuren maar inmiddels wel na meer dan 10x dezelfde afzenders goedkeuren, dus dat zelflerende werkt niet echt goed lijkt me, of het is een heel langzame leerling.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 23, 2025

Beste Jan,

Het gaat hier niet om na een keer goedkeuren maar inmiddels wel na meer dan 10x dezelfde afzenders goedkeuren, dus dat zelflerende werkt niet echt goed lijkt me, of het is een heel langzame leerling.

Beste ​@tyn64 jij geeft aan dat jij de betreffende afzender steeds goedkeurt, maar dat moeten andere mensen, die dat soort mail krijgen ook doen.

Dat jij steeds diezelfde afzender goedkeurt is nog steeds maar 1 persoon die dat doet. Er zijn echt veel meer mensen nodig die de betreffende mail ook goedkeuren.