Skip to main content

Leuk al die nieuwe functies, maar de spamfunctie is nog steeds bagger. Wat er aan spam getoond wordt, bevat met grote regelmaat periodieke gewenste e-mails. Melden dat het geen spam is, heeft vrijwel geen effect op toekomstige filtering. Het lijkt erop dat deze functie hiervan niet of nauwelijks iets leert. Ook de functie binnen instellingen-beveiliging "Vertrouw altijd de e-mailberichten van de volgende verzenders” heeft geen enkele effect. Hoogtijd om als functie toe te voegen dat alle spam wordt doorgelaten, dan kan ik tenminste de prima spamfilters van mijn mailcliënt inzetten.

 

Admin: afgesplitst naar eigen topic

Leuk al die nieuwe functies, maar de spamfunctie is nog steeds bagger. Wat er aan spam getoond wordt, bevat met grote regelmaat periodieke gewenste e-mails. Melden dat het geen spam is, heeft vrijwel geen effect op toekomstige filtering. Het lijkt erop dat deze functie hiervan niet of nauwelijks iets leert. Ook de functie binnen instellingen-beveiliging "Vertrouw altijd de e-mailberichten van de volgende verzenders” heeft geen enkele effect. Hoogtijd om als functie toe te voegen dat alle spam wordt doorgelaten, dan kan ik tenminste de prima spamfilters van mijn mailcliënt inzetten.

Het probleem is dat die mails waarschijnlijk mails zijn die naar vele mailadressen verstuurd worden. Als er geadresseerden zijn waarvan het emailadres niet meer actief is en de verzender blijft mails versturen naar zo'n emailadres dan wordt die mail vroeg of laat weer als spam gezien. De enige die dat kan voorkomen is de verzender van de mail door zijn/haar verzendlijst up to date te houden op basis van de bounce berichten die hij/zij ontvangt. Neem dus contact op met de verzender.

 

Overigens is dit echt iets om in een ander topic te bespreken.


Beste @Bernhard.H, ik heb eigenlijk niets toe te voegen aan het bericht van wjb. Hij legt heel mooi uit waarom het werkt, zoals het werkt. En er is dus helaas weinig aan te doen, ben ik bang! 


Binnen het beperkte perspectief van de provider KPN klopt je opmerking dat er weinig aan te doen is. Helaas heeft KPN mij behoorlijk bij de lurven, want je email-adres is een soort identiteit die je niet graag kwijt wilt. Dus stemmen met de voeten is onaantrekkelijk. Maar KPN gaat wel heel ver door het spamfilter altijd actief te hebben en dus niet de keuzemogelijkheid te bieden het filter (volledig) uit te schakelen zodat je zelf binnen je eigen mail cliënt van een eigen spamfilter gebruik kunt maken. Doorlaten van "zekere” spam kost veel opslagruimte, maar dat is meer een probleem van de klant dan van KPN, want de klant moet dan in actie komen om niet over zijn quota te gaan. De klant voor een voldongen feit plaatsen door spam nooit door te laten, kent in de snake mail wereld geen equivalent. De hel zou losbarsten als PostNL naar eigen inzicht post zou vernietigen omdat het toch maar spam is. Ik ben geen jurist maar het zou mij niets verbazen als KPN een rechtszaak hierover zou verliezen. Ik zin op middelen om KPN een lesje te leren, zodat zij de klant wel centraal stellen.