Skip to main content

Hoe kan ik dat rottige spamfilter van de webmail uit zetten?

Is echt waardeloos, telkens verdwijnt gewone mail naar de spam-map.

Sorry jongens. 

Loze en onbelangrijke reacties schiet ik weinig mee op. 

Als je iets niet weet, heeft t weinig nut persoonlijk commentaar te plaatsen.

T is geen Facebook. 

Ik wil graag een oplossing voor mijn probleem van iemand met meer kennis dan ikzelf. 

Daar is de Topic voor. 

ICT er graag. 

 

🙏

 

Tja, waar moet je beginnen. Met 0800-0402 zit je nog net niet in India en de enige reden daarvoor is dat ons taaltje niet zo ver verbreid is. Krijg je een scholier aan de lijn die bovenaan zijn vragenlijstje heeft staan dat het hoe dan ook aan jou ligt en als dan ergens blijkt dat er toch echt iets aan het snotje is volgt er een verwijzing naar instructie 1 (dat het aan jou ligt dus). En dan volgt de escape: indien klant volhardt stuur deze dan naar de community om geconfronteerd te worden met wijsneuzen die met suggesties komen om het probleem dat door KPN wordt veroorzaakt te maskeren, alsof dat een oplossing is. Een soort van voordeel hier is dan wel dat er een aantal medewerkers met iets meer feitelijke kennis actief zijn, maar die zitten net zo goed vast aan het standaard protocol: het ligt aan jou en jij bent echt de enige die dit probleem heeft. Alle andere klanten zijn razend enthousiast over onze ver te zoeken service en dat wij totaal onbereikbaar zijn is omdat dit ook nergens voor nodig is en bovenal omdat wij betere dingen te doen hebben.

Je hebt er niks aan, maar KPN volhardt nogal aan antieke protocollen. Je internet verbinding zelf bijvoorbeeld, via alle moderne aansluitingen (DSL, glas) komt gewoon direct ethernet binnen maar KPN laat je over dit netwerk gewoon inbellen net als vijftig jaar geleden. De enige verbetering is het ontbreken van de skriek en ploink geluiden op het moment dat de verbinding wordt gemaakt. Een zinloze extra laag die aan onze bandbreedte vreet en waar nodeloos energie verbruikende apparatuur voor in de lucht wordt gehouden. On topic, een zogenaamd zelflerend spamfilter had ik twintig jaar geleden al. Leuk voor bedrijfsomgevingen waar de inhoud van emails toch wel een bepaald patroon volgen, maar totale waanzin voor zoiets als een KPN waar drie miljoen mensen mailtjes van Rabobank als spam markeren omdat ze helemaal geen klant zijn en het op die manier verpesten voor de een miljoen mensen die daar wel bankieren. Ik heb een hekel aan spam, dus het is goed dat KPN zich inzet om er iets aan te doen, maar blijf dan toch in hemelsnaam een beetje bij de tijd want dit is gewoon achterhaalde troep die op zichzelf een groter probleem vormt dan wat het bedoelt op te lossen.


Strafwerk voor KPN:

Het KPN spamfilter is waardeloos!

……

Admin: bericht aangepast op basis van onze huisregels


Reageer