Skip to main content
Beantwoord

Gmail adres opnemen in Outlook lukt niet

• March 19, 2026
  • 5 reacties
  • 47 keer bekeken

Ik kan mijn gmailadres niet in outlook 365 opnemen. Voorheen heeft ik dat jaren gewerkt maar sinds gisteren niet meer. Ik heb gmail toen verwijderd uit outlook met de bedoeling het daarna weer te installeren, maar dat lukt niet meer. Ik krijg dan de foutmelding dat gmail niet staat ingesteld op IMAP. Zoeken op internet geeft me dan aan hoe ik dat dan moet instellen maar dat geeft ook geen resultaat. Ook kom ik tegen dat gmail sinds 2025 automatisch op IMAP staat.

Wie heeft raad?

Chris

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@ChrisvdE, welkom allereerst bij onze community. 

Dit heeft inderdaad niets met KPN te maken maar we helpen graag, dank aan de users die hier ook hebben gereageerd. Ik heb ook even gezocht en kom op de site van Microsoft zelf handige instructies tegen, zelfs met een filmpje erbij: Gmail-accounts instellen - Microsoft Ondersteuning

Hopelijk heb je hier iets aan. 

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 19, 2026

Beste ​@ChrisvdE dit heeft niets met KPN te maken, maar misschien weten mede-forumleden een oplossing omdat zij ervaring hebben met Gmail en Outlook.

Succes

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • March 19, 2026

@ChrisvdE 

Heb je wel een KPN abonnement ? Dan kun je GMail toevoegen aan de KPN webmail. Daarvoor kun je hier op de website van de KPN een handleiding vinden (met enig zoekwerk).

Tja, dan moet je bij Gmail ook IMAP “aanzetten". Bij POP staat de email op jouw bijv. laptop maar bij IMAP staat de email op de servers van GOOGLE of Microsoft (Outlook). Dan zul je ook in Outlook moeten overstappen op IMAP. En dan heb je een heel goede kans dat je al jouw oude emails verliest.

Maar ik loop met een grote boog om Outlook heen omdat je bij IMAP je eigenlijk op de servers van Microsoft zit te werken. En dan kan Microsoft ook “meelezen” met ALLES wat je met jouw email uitvoert. Dus ook jouw emailadressen en wachtwoorden “opslaan". 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 20, 2026

Hi ​@ChrisvdE, welkom allereerst bij onze community. 

Dit heeft inderdaad niets met KPN te maken maar we helpen graag, dank aan de users die hier ook hebben gereageerd. Ik heb ook even gezocht en kom op de site van Microsoft zelf handige instructies tegen, zelfs met een filmpje erbij: Gmail-accounts instellen - Microsoft Ondersteuning

Hopelijk heb je hier iets aan. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 20, 2026

Dank voor de reacties. Toch heb ik het niet voor elkaar gekregen. 

Maar inmiddels is het via een andere weg opgelost: ik werkte met outlook classic. Nadat ik ben overgeschakeld op de nieuwe outlook, werkt alles weer goed. 

Chris

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Fijn om te lezen! Dankjewel ook voor je terugkoppeling, hier hebben andere lezers ook veel aan. 😊